torsdag, juli 11, 2013

Benböj


Många har hoppat på denna utmaning. Nu kör jag med. En månad till Hawaii ungefär. #justdoit

tisdag, juli 02, 2013

Cravings

(Bild Charlotte Olympia)

Åh, jag dör. Hur mycket vill jag inte ha de här godingarna. 

fredag, juni 28, 2013

Bröllop på Madeira


Över midsommarhelgen åkte vi till Madeira för att gå på bröllop. Det var S bästa vän som gifte sig. Helgen var helt fantastisk och det var så skönt med riktig värme. Det var väldigt många som flugit ner för bröllopet och det var kul att träffa alla deras brittiska vänner. 
Vi landade fredag eftermiddag och jag kastade mig in i duschen för jag trodde vi skulle på drinkmingel ganska omedelbart men det visade sig att vi hade gått om tid för både bad och middag. På lördagen blev vi bussade till en strand för vigseln. Alla som ville badade och efter det åkte vi vidare hem till brudens familjs sommarhus där festen hölls. På söndagen åkte vi som ville ut på havet med en katamaran, åt middag på kvällen och det hela avslutades med ett bål på stranden. En alldeles perfekt och rolig resa. 


Jag vet inte hur mycket jag kommer att blogga under sommaren. Jag känner att det varken finns tid eller ork. Inläggen kommer komma lite sporadiskt och så får jag se till hösten om inspirationen har kommit tillbaka. 

söndag, juni 16, 2013

Vissen

Redan söndag. 
Jag jobbar två dagar till sen har jag semester. 8 dagar har jag nu och sen blir det 3 veckor i augusti. Längtar! Jag har så mycket att göra min lediga dagar denna veckan. En mindre rolig sak är väl att min läkare vill göra fler tester på mig efter att jag fått tillbaka svaren på mitt blodprov. Jag har jättelågt blodvärde och lågt för B-och D-vitamin. Så nu har jag fått ett recept på allt som jag ska hämta ut. Så ja, fler tester denna veckan för att utreda vad det är som gör att jag får så låga värden och sen fler om några veckor för att se så jag tagit upp vitaminerna. 



tisdag, juni 11, 2013

Strandväskan


Japp, jag föll för Campomaggi. Jag tyckte absolut det var den perfekta strandväskan när jag såg den. 
Jag beställde den från en tysk site eftersom den var billigare där jämfört med de priser jag sett i Sverige. Jag fick dessutom en glad överraskning när jag packade upp den. Jag har hela tiden trott att väskan bara var ett stort fack men den har väldigt bra fickor inuti så man får plats med pengar, mobil, läppsyl och annat smått som ska med. 

fredag, juni 07, 2013

MBMJ mouse flats


Jag köpte de här übersöta musskorna för ca 3 år sedan och har inte riktigt använt dem. Så nu plockade jag fram dem och tänkte att det var dags. Jag hinner inte ens till jobbet förrän jag påminns om varför de legat i sin kartong så här länge. De skavde sår på hälen direkt och nu efter att ha använt dem hela dagen så har jag skoskav deluxe. 
Skam  den som ger sig, när mina fötter läkt är det bara på det igen. För söta, det är de. 

tisdag, juni 04, 2013

Två sköna dagar


De två senaste dagarna har jag hängt på min kompis balkong. När sommaren kommer påminns jag alltid lite extra om att vi verkligen inte gillar vår lägenhet. Att inte ha någon balkong är det värsta. Så därför kommer jag att bo på hennes hela sommaren.

Jag har också hunnit med fika, träning och börjat planera en mösexa


lördag, juni 01, 2013

Nytt i garderoben


Nya byxor som jag köpte förra helgen och premiäranvände igår. Har verkligen fastnat för mönstrade byxor denna vår. När jag skulle gå hem så öppnade sig himmeln och världens skur kom, tur jag skulle hem och inte till jobbet för jag var blöt när jag kom innanför dörren.
Annars var det verkligen en hård dag. Jag var så trött, antagligen eftersom det var första dagen på länge och så hade jag inte kunnat somna på två nätter i rad. Igår satt jag i soffan och höll på att somna framför Let's dance. Jaja, nya tag idag. Mot kontoret.

torsdag, maj 30, 2013

Så var det slut

S kom hem med söta macarons. Smakade lite på alla men de var inte i närheten av Ladurée.

Idag är sista lediga dagen och söndagsångesten har kommit. Men om ca 4 veckor har jag lite semester igen. Och då är det dags för bröllopet på Madeira. Vilket påminner mig om att jag måste styra upp det här med kläder och vad vi behöver köpa nytt.

onsdag, maj 29, 2013

Queen B


Beyoncé var fantastisk. Som väntat. Det finns ingen artist som henne just nu. Hon är bara så jäkla bra. Vi hade en superb dag i Köpenhamn  med middag och drinkar på en italiensk restaurang och så tog vi cykeltaxi ut till Forum där konserten hölls. 

Efter gårdagens totalt slappande så har jag idag spenderat 2½ h på vårdcentralens drop in-mottagning väntandes på mitt ärende som tog fem minuter. Jag måste dessutom tillbaka igen imorgon bitti för provtagning. 
Efter det träffade jag en vän som jag inte hunnit träffa på ca ett halvår. Helt sjukt vad tiden går. 

måndag, maj 27, 2013

Who run the world?!

(Bild Pinterest)

Håller på att göra mig klar för snart åker jag till Köpenhamn för att se Beyoncé. Yey! Som jag längtat sen vi bokade biljetter i mars tror jag det var. 
Så skönt med perfekt väder så vi kan åka ner lite tidigare för att gå på stan och äta middag innan konserten.

lördag, maj 25, 2013

Ledighet

(Bild Pinterest)

På väg hem till mina föräldrar. Hoppas vädret blir lite bättre så jag och mamma kan gå på stan och ikväll ska det grillas. 

Nu har jag mina lediga dagar. Helt galet skönt. Hoppas ni får en bra helg.

torsdag, maj 23, 2013

Längtan efter semester

(Bilder Vogue UK via Sofis snapshot)

Kate Moss har vandrat bloggvärlden runt med dessa Bridget Bardot-inspirerade foton. De får mig att längta ännu mer till semestern och varma dagar på stranden. 
Mindre än en månad till Madeira. Pepp. Midsommarhelgen kan inte komma snabbt nog.

söndag, maj 19, 2013

It's raining



Den här veckan blev minst sagt lite konstig. Med en extra ledig dag i torsdags och i fredags fick jag också gå 2 h innan så jag slutade redan kl 14.00. Härligt. Igår jobbade jag igen och idag är en vanlig ledig dag. Nu jobbar jag mån-fre innan jag har 6 dagar ledigt. 

Nu tänkte jag åka ut till Ikea men där lär ju vara mer än fullt. Borde stanna hemma och läsa min bok eller se en film. 

onsdag, maj 15, 2013

Namnsdag


Har man namnsdag så har man, därför köpte jag en bukett rosor till mig själv.

Jag kommer få en extra ledig dag denna veckan. Min chef ringde och frågade om jag ville va ledig imorgon eftersom vi är överbemannade, ja tack! Så skönt att få kompa ut en hel dag. 

söndag, maj 12, 2013

I helgen

Helgen har varit lite märklig. Jag skulle egentligen jobbat hela helgen men igår så fick jag ledigt för att över dagen köra hem till min farmor och farfars hus som snart ska tömmas efter att det sålts.
Inte alla kusiner kom men det var kul att träffa de som var där. Dessutom känns det bra att få ha tagit några saker som minne.

Idag har jag jobbat igen och ska göra det i två dagar till innan jag har en ledig dag. Var lite seg idag efter att ha grillat och spelat brännboll med kollegorna igår kväll. 

onsdag, maj 08, 2013

Vad hände med våren?


(Bilder Dcc och Pinterest)

måndag, maj 06, 2013

Helsingör

Så här fint väder får inte slösas bort. Därför blev det utflykt till Helsingör och lunch i solen. Perfekt när man bara har några timmar.
Sen hem för att byta om och ta sig till ett spinningpass. Har avbokat alla konditionspass de senaste tiden så nu måste det bli ändring på det. Imorgon kör jag power igen. 

lördag, maj 04, 2013

Nya skor och äntligen vår

Nya skor som jag fyndade i Ullared för 99:-. Ett självklart köp eftersom  jag tidigare tittat på dem här hemma för 599:-.

Inga strumpor i skorna. Ett klart vårtecken. Idag har jag varit ute hela långa dan. Jag och Emma tittade på alla som sprang Springtime och åt sedan en väldigt god sen lunch/tidig middag. Emma blev så peppad att hon tyckte vi skulle anmäla oss till nästa år. Springa är mitt hat så nej tack. En hel jäkla mil, det är bara galet! 

onsdag, maj 01, 2013

Underbara maj

(Bild DCC)

1maj. Fantastiskt.