Visar inlägg med etikett Högtid. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Högtid. Visa alla inlägg

torsdag, mars 28, 2013

Glad påsk



(Bild Pinterest)

Jag hade lagt in önskemål om att få jobba hela påsken men tyvärr fick jag bara fredagen och måndagen. Så det blir en vanlig vecka denna veckan. Längtar till helgen och lite ledighet och festligheter. 

Vill i alla fall önska er en Glad Påsk.

Påskpresenter från min man.


torsdag, februari 07, 2013

...

Bild Dior

Min dag

tisdag, januari 01, 2013

Nyårsafton 2012



Jag lämnade 2012 med en middag med vänner. En lugn kväll, för  min del, eftersom jag jobbar hela veckan. De andra festade vidare men jag var hemma redan kl 1. Förhoppningsvis blir det ändring på det till nästa nyår. God mat och trevligt sällskap fick jag och det var allt jag ville. 

torsdag, december 27, 2012

Mellandagar

Oj, vad det var hårt att gå upp i morse. De 5 lediga dagarna bara försvann och jag hade gärna haft 5 till eller ännu bättre, varit ledig till den 2 januari i alla fall. 


Jepp, Nemo var precis så gosig som jag hoppats. 
Min julkänsla hade inte infunnit sig helt så mina julklappar blev svarta i år. 

Julen i år har varit så bra. Jag har verkligen frossat i mat och godsaker. Levt i mina myskläder och bara tagit det lugnt. 

måndag, december 24, 2012

24 december

(Bild Knaada)

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

På väg hem till mina föräldrar för att fira julen där. Kommer stanna till den 26 och det ska bli så mysigt att bara få ta det lugnt hela julen. Längtar efter god mat och att efter att få kela med systerns nya katt. 

söndag, december 23, 2012

Önskelista IIII



Weekend till Paris * väska - LV * papperskorg - Vipp * soffa - Mio * köksmaskin - KitchenAid

lördag, december 22, 2012

Julledig

(Bild random)

Idag börjar julfirandet för oss med en tur till Danmark. Ingen julmat men julklappar och middag med S syster med familj. Det bästa av allt är att jag har 5 dagar ledigt. Behöver verkligen vara ledig.

söndag, december 16, 2012

Önskelista III


Jordglob - Mio * scarf - Alexander McQueen * stol - Kartell * skor - Jimmy Choo * ljusslinga - Happy lights 

söndag, december 09, 2012

Önskelista II



Lampa - Secto design * vas - Tine K * provdocka - Åhlens * radio - Tivoli audio * spegel - Gubi

söndag, december 02, 2012

Önskelista I


Kör en repris på förra årets adventsönskelista.

Klänning - Greta * myskläder - H&M * loafers - Zara * clutch - Comme des Garcons * innesko - Shepherd


måndag, november 26, 2012

Inför advent


(Bild Pinterest)

Funderar på att börja pynta så smått i veckan. Tycker bara det är mysigt innan jul, så fort vardagen kommer efter nyår vill jag plocka ner allt igen.
Något jag saknar  med att vara vuxen är en kalender. I Danmark har man adventspresent, där man varje advent får en present. Vi brukar ge varandra varsin den första advent. 

måndag, oktober 22, 2012

Julen är här

Julen har kommit till Ikea. Har lust att ta mig ut en dag denna veckan. Inte för att jag längtar till julen än men när jag gör så är allt borta. Nu kan man köpa och stoppa undan i väntan på att känslan infinner sig.
De här vill jag titta närmre på. Fina tillsammans in sin enkelhet. 

torsdag, oktober 04, 2012

En goding

(Bild Livet hemma via En mammas dag)

4 oktober och det betyder Kanelbullens dag. Min typ av dag eftersom jag älskar kanelbullar av alla slag. En klassiker. Tröttnar man någonsin?

tisdag, september 25, 2012

25 september


En månad som gifta. Ett tillfälle att fira.

söndag, juni 03, 2012

Ekollon



Den underbara ekollonvasen från Svenskt tenn var det som jag köpte till både mig och mamma. Den har stått på min stående önskelista ett tag men eftersom den inte kostar allt för många kronor så blev det ett köp nu. Så nöjd och jag ångrar lite att jag inte slog till på två. 

fredag, april 06, 2012

Glad påsk



Den här lilla påsen låg på mitt skrivbord igår när jag kom till jobbet. Så sött. Och gott. Det är säkert bland den billigaste chokladen i världen men god är den. Ikväll mumsar jag i mig den framför tvn.

onsdag, april 04, 2012

Bra så



Ja, mer påskigt än så här blir det inte hos oss. Vi jobbar båda det mesta av påsken. Säger inte att jag inte velat ha det annorlunda. Jag hade gärna varit ledig och varit bjuden på påskmiddag eller åkt utomlands en liten trip. Men när så inte är fallet jobbar jag hellre än bara sitter hemma.

söndag, februari 19, 2012

Firats

Krispiga tulpaner och en av de nya Kivilyktorna har hamnat på soffbordet.



Idag har mina föräldrar varit här. Vi har firat min och S födelsedag.
Vi bjöd på goda semlor från Fahlmans, årets första. Och så fick vi massor av presenter.


Nu blir det pizza och film. Jag är vrålhungrig.

tisdag, februari 07, 2012

Det är ingen vanlig dag...



...för det är min födelsedag. Hurra!


Det blir dock inget firande idag, det har jag spridit ut över en ganska lång period framöver. Är galet stressad just nu. Ska fixa en massa saker innan jobb känns det som. Imorgon är jag dock ledig och då ska vi äta god middag. Nu tid för smink.

lördag, december 31, 2011

Nyårsafton

(Bild Dcc)

För första gången på länge ser jag fram emot ett nytt år. Jag har länge känt att jag stått och stampat på samma ställe utan att kunna ta mig vidare vilket har gjort att jag upplevt det som om tiden flög iväg och jag missade livet.

Jag och S gifter oss till sommaren och efter det följer två resor med några månaders mellanrum om allt går som planerat. Jag har ett nytt jobb, som jag förhoppningsvis kommer trivas med, och det framför allt gör att 2012 ser ljusare ut.


GOTT NYTT ÅR!