Visar inlägg med etikett Vardagslyx. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vardagslyx. Visa alla inlägg

måndag, maj 27, 2013

Who run the world?!

(Bild Pinterest)

Håller på att göra mig klar för snart åker jag till Köpenhamn för att se Beyoncé. Yey! Som jag längtat sen vi bokade biljetter i mars tror jag det var. 
Så skönt med perfekt väder så vi kan åka ner lite tidigare för att gå på stan och äta middag innan konserten.

onsdag, maj 15, 2013

Namnsdag


Har man namnsdag så har man, därför köpte jag en bukett rosor till mig själv.

Jag kommer få en extra ledig dag denna veckan. Min chef ringde och frågade om jag ville va ledig imorgon eftersom vi är överbemannade, ja tack! Så skönt att få kompa ut en hel dag. 

måndag, maj 06, 2013

Helsingör

Så här fint väder får inte slösas bort. Därför blev det utflykt till Helsingör och lunch i solen. Perfekt när man bara har några timmar.
Sen hem för att byta om och ta sig till ett spinningpass. Har avbokat alla konditionspass de senaste tiden så nu måste det bli ändring på det. Imorgon kör jag power igen. 

måndag, februari 11, 2013

Bokat


Jag fick reda på att Beyonce kommer till Köpenhamn i Maj i torsdags. Självklart vill jag se henne igen, finns det någon är så grym som henne på scen?! Så det var ett lätt beslut att ta. Nu är biljetterna bokade. Bästa starten på veckan. 


(Bilder Idolator)

måndag, december 17, 2012

Julbord

Helsing gör sjukt goda White russians och de åkte lätt ner.

Var hemma och vände i fredags. Sminkade om mig och bytte för julbord med jobbet. Det blev ingen sen kväll efter mitt jobbmaraton men kul var det, kände mig lite gammal när jag lämnade redan innan midnatt.  

onsdag, september 05, 2012

"Brudhippa"



Igår blev jag utbjuden på en liten brudhippa eller ja, några kollegor ville fira mig lite extra. Efter två glas champagne, en cider och ett glas vin så var jag inte så pigg i morse när jag skulle till jobbet. Men roligt hade vi.

tisdag, juli 03, 2012

Polka



(Bild Sia)


Nu, några skopor polkagrisglass.

söndag, juni 10, 2012

Precis vad jag behövde

Ullared igår var precis vad jag behövde. En dagsutflykt med en vän, ha kul och få slappna av lite. Solen sken så vi körde nercabbat och jag njöt sannerligen av varje minut. 
Bortsett från att jag köpte alla nödvändiga förbrukningsvaror så hittade jag några roliga fynd.




Scarfsar. 




Buerlesque och ett armband. 




Och det här stora ljuset som doftar rena lakan. 60 kr! Om man köper ett stort Yankee candle kostar det närmare 300 kr. 

torsdag, maj 17, 2012

Less is more



(Bild Le parfait)


Längtar efter sommar och rabarberpaj. En enkel smulpaj är bland det bästa som finns. 

onsdag, maj 16, 2012

Vardagslyx





Regnar igen. Men mellan skurarna har jag ätit lunch med en vän på Il caffé Brutale. Skulle tagit deras pizza, får bli nästa gång. Och efter det gjorde jag en ansiktsbehandling. Superhärligt. 


söndag, maj 13, 2012

Jag hjärtar

(Bild NAP)


Jag hade velat ta den där dagen i Köpenhamn riktigt snart för att leta skor. Men jag tror tyvärr inte det hinns med denna månad. Vi får se, jag vill helst att det ska va lite värme när vi åker ner så vi kan äta i Nyhamn. Det blir hur som helst mysigare att strosa runt om solen värmer.
Blev lite förälskad i dessa skor. Så söta. 

onsdag, mars 14, 2012

Min eftermiddag

Invigde mina nya skor. Sjukt sköna är de.





Det blev en härlig eftermiddag nere i hamnen. Vi köpte med oss fika och satte oss nere vid vattnet. Lite blåsigt och disigt men solen värmde gott. Efter det tog vi en liten runda på stan men jag kom hem tomhänt.

söndag, mars 04, 2012

Helgen

Igår hade vi en så skön dag. Städ och inköp avklarades tidigt.


På kvällen lagade vi fläskfile i pepparsås. Det är så fantastiskt gott och vi brukar nästan bara göra det till våra fördelsedagar så igår firade vi lite extra eftersom vi inte kunnat göra det tidigare. Till efterrätt gjorde vi tobleronefondue och hade massa frukt att doppa. Filmvalet föll på Hugo.

tisdag, februari 21, 2012

Godaste




Ljuvlig bild från Ikea/Livet hemma


Ni har väl inte missat att det är fettisdagen idag. Nej, inte jag heller. Till min glädje bjöds det på semlor på jobbet. Fantastiskt och så himla gott.

torsdag, februari 16, 2012

Massage

Kör tio h-pass denna veckan. Därför är det extra skönt att jag just idag fått en massagetid. Att jag dessutom börjar arbetsdagen med massage är ju underbart.
Tre gånger i månaden kommer en massör till jobbet och man får skriva upp sig på en av dagarna men snabb måste man vara, tiderna tar slut på ett ögonblick.

tisdag, februari 14, 2012

Lycka



Önskade mig bland annat en prenumeration på Sköna hem av mina föräldrar i present. Igår damp första tidningen ner. Tack!

måndag, februari 13, 2012

Delicious

(Bilder Lindt)


Vi gjorde en ny bekantskap i dag när vi handlade. Lindt chocklad är inget vi brukar köpa men vi ville prova cocos och mint. Och nej, vad goda de var. De är nästan slut allaredan. Ett tips till helgen eller bara vardagslyx.

onsdag, februari 08, 2012

Let them eat cake



Just nu sitter jag och äter den här goda bakelsen som S köpte till mig. Meningen var att jag skulle äta den igår men det hann jag inte. Den smakar bättre idag när jag har tid att njuta.

fredag, februari 03, 2012

Chai



(Bild Dinnerwithjulie)


Underbara S kom ihåg att köpa en burk Chaite till mig igår. Så idag värmer jag mig med ett glas chailatte innan jobbet. Gott det.

tisdag, december 20, 2011

Choklad i jultider

(Bild Gant)

Vi glömde köpa O'boy när vi handlade sist. Måste komma ihåg. För jag vill testa varm choklad med en polkagrisstång i och vispad grädde. Mm. Ja, det måste jag komma ihåg.