(Bild Skeppsholmen)
Filippa Ks pärla har gått bloggvärlden runt. En fantastisk lägenhet och det jag gillar mest med denna gigantiska våning är just att det känns som ett hus. Och så är den ju skitsnyggt inredd också.
Visar inlägg med etikett Hus och Hem. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hus och Hem. Visa alla inlägg
söndag, januari 27, 2013
onsdag, september 19, 2012
söndag, juli 01, 2012
Skåne deluxe
På tal om omgjorda skolor. Sköna hem hade en artikel i juninumret om en kvinna som köpte en gammal skola utanför Malmö som hon renoverade. Läckert blev det och i sitt vardagsrum, som är den gamla gymnastiksalen, har hon 5 meter i takhöjd.
torsdag, juni 28, 2012
Renoveringsdröm
Det har alltid varit en dröm att totalrenovera ett gammalt hus eller bygga helt nytt. Något av det. Det här huset ligger i mina hemtrakter och jag vill inte bo där men huset. Jag har tänkt på det i över 10 år.
Jag åkte förbi det varje dag under gymnasietiden och trodde det var bebott. Men det visar sig vara en gammal skola, som nu är till salu. Ett totalt renoveringsprojekt och det hade varit galet kul att få restaurera det.
(Bilder Hemnet)
Jag åkte förbi det varje dag under gymnasietiden och trodde det var bebott. Men det visar sig vara en gammal skola, som nu är till salu. Ett totalt renoveringsprojekt och det hade varit galet kul att få restaurera det.
(Bilder Hemnet)
fredag, juni 22, 2012
Glad midsommar
Önskar er en trevlig midsommar. Själv så blir det en dag hemma med S eftersom vi båda jobbar imorgon.
(Bild Design day by day)
Som många andra är blått och vitt sommar. Och även om min dukning inte kommer att se ut så här i år så är det en önskan att under framtida somrar få duka fram maten på ett vackert porslin.
(Bild Design day by day)
Som många andra är blått och vitt sommar. Och även om min dukning inte kommer att se ut så här i år så är det en önskan att under framtida somrar få duka fram maten på ett vackert porslin.
onsdag, juni 20, 2012
Amandas home
(Bild Vogue)
Amanda Peet visar upp sitt hem i Vogue. Fastnade för hallen (såklart) med de mörka golven, trappräcket och den välkomnande möbleringen. Gillar skarpt.
onsdag, juni 13, 2012
Sneak peak
(Bild hemnet)
Som fan av Therese Sennerholts tryck är det ju lite extra kul att få en glimt in i hennes hem. Enkelt och stilrent om det är det man gillar.
tisdag, maj 29, 2012
Välkommen hem
(Bild Black balloon)
Vem vill inte komma hem och stiga in i en hall som denna? Tine Ks egen hall och så fridfull.
måndag, maj 21, 2012
Trädgårdsdrömmar
Att hela veckan bjuder på så här härligt väder är sjukt underbart. Äntligen kom våren tillbaka. Det som dock irriterar mig mer och mer för varje år som går är den där jäkla balkongen som vi inte har.
Den dagen vi köper hus (eller radhus) finns det inte någon som kommer njuta mer av sin trädgård än S och jag.
måndag, maj 14, 2012
Kök är roligast
Två olika kök som jag gillar. Idag är väl det vita mer mig, det jag kan leva med i många år. Men för 10 år sedan hade jag valt det träfärgade. De vita finns just nu i den här lägenheten som jag också kunnat leva med.
(Bilder Alvhem)
lördag, maj 05, 2012
Lördag
(Bilder Eron ever after)
Jobb är det som gäller i helgen. Men först träning (allt för längesen) och lite dagdrömmar.
torsdag, april 26, 2012
fredag, april 13, 2012
På höga höjder
lördag, mars 31, 2012
Sol i sinne
Nej, det blev inga byxor igår och inte idag heller. Jag är så jäkla seg på morgonen. Det är synd att affärerna inte har öppet kvällstid för då har jag massa energi och känner att allt kan göras.



(Bilder Alvhem)
Nu måste jag göra mig klar för jobbet och bjuder denna soliga lördag på några favoriter från en lägenhet i Göteborg.



(Bilder Alvhem)
tisdag, mars 27, 2012
G I L L A R
onsdag, februari 29, 2012
lördag, februari 18, 2012
Planlösningar
tisdag, januari 31, 2012
Bo bättre

(Bild Bobedre)
Jag köpte ju senaste Bo bedre. Har inte tittat igenom hela ännu men detta reportage fick mig att tappa andan lite. Ett så vackert och harmoniskt hem och det har de skapat med tapeter. Jag vill med ha tapeter nu.
Särskilt den här väggen tyckte jag var fantastisk. I ett annars grått rum har de tapetserat en fondvägg mellan fönsterna. Det ska jag också göra om jag någonsin har möjlighet.
torsdag, januari 05, 2012
Leila inreder
(Bild Hus och hem)Sagolikt vackert. Vem vill inte vara gäst här? Leila Lindholms gästrum går inte av för hackor. Hela huset, som man fått se glimtar av här och där, är ljuvligt. Verkligen hemtrevligt, annorlunda och intressant.
måndag, december 05, 2011
Fullträff
Jag dör. Perfektion. Jag hade så gärna gjort en kopiera - klistra in på det här. Det är nog den vackraste lägenhet jag sett, bara titta på taket i köket. My god.






(Bilder Alvhem)






(Bilder Alvhem)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













.jpg)






















