Visar inlägg med etikett Recept. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Recept. Visa alla inlägg
torsdag, maj 17, 2012
Less is more
(Bild Le parfait)
Längtar efter sommar och rabarberpaj. En enkel smulpaj är bland det bästa som finns.
måndag, mars 26, 2012
Godbitar
Då går jag in i vecka 3 av 4 med kvällar. Längtar verkligen tills nästa vecka är förbi.

Igår åt vi BBQkyckling och stekt potatis. Det är den här lilla rackaren nedanför som gör många middagar godare. Vi har använt den på kyckling i ugnen och i köttfärssåsen vilket är så gott.
Vi har också kört Desperate Housewives-maraton denna helgen. Till de två sista avsnitten igår testade vi två nya smaker från Ben and Jerry's. The Vermonster var godast men ingen slår min favorit Caramel chew chew.

fredag, februari 24, 2012
Pannkakor
torsdag, december 22, 2011
Frisk fläkt
tisdag, december 20, 2011
Choklad i jultider
tisdag, december 13, 2011
Mjukis
(Bild Santa maria)Igår bakade jag Santa marias mjuka pepparkaka. Den är ännu en av mina måsten runt jul.
Tyvärr så hade jag inte bakpulver hemma efter min utrensning så den blev lite kompakt men det gör inget för smaken var där. Mm, så gott det var.
Nu ska jag bara baka något med de två påsar saffran som ligger och väntar.
tisdag, juni 21, 2011
torsdag, april 28, 2011
Underbara värme
Det har varit en lagom händelserik sista lediga dag. Vi har sett Love and other drugs. Jag har också påbörjat garderobsrensningen vilket känns väldigt lättande.
Nu har jag ätit wok till middag efter att ha varit ute och gått i 1½ timme. Längs stranden i dag också men vi gick hela strandpromenaden vilket blir ganska långt.
(Bild Pickipicki)
Dessutom har S bakat Radiokaka som vi snart ska mumsa i oss.
Nu har jag ätit wok till middag efter att ha varit ute och gått i 1½ timme. Längs stranden i dag också men vi gick hela strandpromenaden vilket blir ganska långt.
(Bild Pickipicki)Dessutom har S bakat Radiokaka som vi snart ska mumsa i oss.
lördag, april 02, 2011
Like Bounty
I torsdags bakade jag, vad som visade sig bli, mycket goda kokosbitar. Kom äntligen till skott efter att ha funderat på det en längre tid. De blev jättegoda och smakar ungefär som Bounty. Mums.
Du behöver
50 g smör
1 dl socker
2 dl vispgrädde
200 g kokosflingor
Glasyr
200 g ljus choklad
25 g kokosfett
Blanda smör, sockor och grädde i en kastrull och koka i 5 minuter * tillsätt kokosflingorna * häll ut smeten på ett bakplåtspapper och låt stå kallt * skär upp i små bitar * smält chokladen och kokosfettet över vattenbad * doppa kokosbitarna i chokladen och låt dem stelna på ett nytt bakplåtspapper.
onsdag, mars 09, 2011
Sugen på
tisdag, december 21, 2010
onsdag, november 24, 2010
Rosiga kinder
Riktigt isande kallt utanför idag. Det var trevligt med sällskapet men inte behagligt alls att gå på stan. Det blev heller inget köp för min del utan provade endast en kavaj på H&M.
Nu har vi ätit middag, en hemmavariant av Club sandwich som var väldigt enkel och snabb. Vi fäljde inte receptet helt och S gjorde till och med sin egen curryddressing.
I väntan på Grey's så ska jag måla naglarna och fixa tvätten.
Nu har vi ätit middag, en hemmavariant av Club sandwich som var väldigt enkel och snabb. Vi fäljde inte receptet helt och S gjorde till och med sin egen curryddressing.
I väntan på Grey's så ska jag måla naglarna och fixa tvätten.
måndag, november 01, 2010
Gott
tisdag, oktober 12, 2010
fredag, oktober 01, 2010
Clafoutis

Till dessert här ikväll har vi ätit en god fruktkaka.
S älskar matprogrammet Spise med price och igår gjorde de en kaka som han bara var tvungen att testa. Receptet han följde är på danska men det ska nog inte vara några problem att hitta ett på svenska.
Kakan var väldigt god och vi hade i jordgubbar, hallon och blåbär istället för körsbär. Man tar vad man har helt enkelt.
måndag, september 13, 2010
onsdag, september 01, 2010
söndag, juni 27, 2010
Sommarbär
fredag, juni 11, 2010
Fredag = tvserier & kladdkaka
Äter kladdkaka och tittar på The City. Kolla in Tvshack, där man finns alla tvserier och massa filmer direkt streamade till din dator.
söndag, juni 06, 2010
Tårta
Igår när vi hade gäster stod jag för desserten.
Fuskade och köpte färdiga chokladbottnar för det stod det i receptet att man kunde. Jag är lite emot att köpa färdiga tårtbottnar men de smakade gott så det blev bra. För ca 8 bitar behöver man...
21/2 dl grädde
2 dl riven mandelmassa
1 liter jordgubbar
1 pkt chokladtårtbotten
Citronmeliss
Rivet skal från 1 citron
*Dela jordgubbarna*vispa grädden löst*blanda i mandelmassan*varva bottnar, mandelgrädden och jordgubbar*garnera med citronmeliss och citronskal.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








