Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg

tisdag, juni 11, 2013

Strandväskan


Japp, jag föll för Campomaggi. Jag tyckte absolut det var den perfekta strandväskan när jag såg den. 
Jag beställde den från en tysk site eftersom den var billigare där jämfört med de priser jag sett i Sverige. Jag fick dessutom en glad överraskning när jag packade upp den. Jag har hela tiden trott att väskan bara var ett stort fack men den har väldigt bra fickor inuti så man får plats med pengar, mobil, läppsyl och annat smått som ska med. 

lördag, juni 01, 2013

Nytt i garderoben


Nya byxor som jag köpte förra helgen och premiäranvände igår. Har verkligen fastnat för mönstrade byxor denna vår. När jag skulle gå hem så öppnade sig himmeln och världens skur kom, tur jag skulle hem och inte till jobbet för jag var blöt när jag kom innanför dörren.
Annars var det verkligen en hård dag. Jag var så trött, antagligen eftersom det var första dagen på länge och så hade jag inte kunnat somna på två nätter i rad. Igår satt jag i soffan och höll på att somna framför Let's dance. Jaja, nya tag idag. Mot kontoret.

lördag, maj 04, 2013

Nya skor och äntligen vår

Nya skor som jag fyndade i Ullared för 99:-. Ett självklart köp eftersom  jag tidigare tittat på dem här hemma för 599:-.

Inga strumpor i skorna. Ett klart vårtecken. Idag har jag varit ute hela långa dan. Jag och Emma tittade på alla som sprang Springtime och åt sedan en väldigt god sen lunch/tidig middag. Emma blev så peppad att hon tyckte vi skulle anmäla oss till nästa år. Springa är mitt hat så nej tack. En hel jäkla mil, det är bara galet! 

fredag, april 05, 2013

Moschino love

Levererat till dörren denna fredag. Det gjorde min dag att äntligen få lägga händerna på detta bälte eftersom jag velat ha det sedan jag såg det på Elin Kling 2010. 


Nu har jag haft två lediga dagar, jobbar helgen och sen har jag två lediga dagar igen. Det är härligt när man har en sådan period men så får man jobba desto mer en annan. 
Dessa dagar har jag tränat och sovit. Städat lite och så. Inget alls planerat. Nu i eftermiddags träffade jag en kollega för en tidig "after work". 

Trevlig helg.


tisdag, januari 15, 2013

Boo


(Bild N-A-P)

Den var här och vände medan jag var på jobbet. Måste ringa DHL imorgon för att boka en utkörning. Har aldrig tålamod att vänta på paket.

torsdag, november 15, 2012

MMM


(Bild H&M)

MMM for H&M har inte fallit mig i smaken. Det är ganska galet och inte så bärbart mode. Men accessoarerna är fina däremot. Fick tag på ett armband som jag gillat i flera år sedan jag såg det i originalkollektionen. Nu är det mitt.

torsdag, oktober 25, 2012

Funktion vs estetik


Har varit och fikat med en kompis och förhandlat allt som hänt sedan vi sågs för 3 veckor sedan. Vilket visade sig vara en del. Sen strosade vi lite i butiker och jag köpte bland annat dessa två glas. Jag såg dem när jag var ute sist på en bar där de användes båda till drinkar och som ljuslyktor. 

Jag tyckte de var så fina men jag behövde inga glas och jag har svårt att köpa något som inte har en funktion. Så hittar jag något vackert så hittar jag på en funktion. I det här fallet ska glasen användas som vaser och ljuslyktor. Att köpa vackra flaskor och andra prydnadsföremål som bara står har jag verkligen svårt för att göra. 

onsdag, september 12, 2012

The french purse


Min plånbok gick i sönder första dagen i Paris. Lite typiskt. Jag hade haft den i fem år och var ändå inte trött på den. Helt klart ultimat för mig så det var svårt att ersätta den. 
Sista dagen i Paris, efter lite googlande, letande i webshoppar och en tur inne på LV, gick jag till Mulberry. Tyckte deras French purse var liite för stor men jag skulle bara ha en ny. Nu när jag har haft den ett tag så är jag mer än nöjd. 

torsdag, augusti 16, 2012

Kors och tvärs



19 kr på Gina T's rea. Ett kap. 

onsdag, augusti 15, 2012

Min dag

I plommon som syns mycket i höst. Finns också i en snygg orange/grå-randig variant.

Nu kan jag äntligen pusta ut hemma. 
Tvättade i morse innan jag körde till Kristianstad. Lunch med mamma och pappa. Underbart väder att sitta ute i. En snabb runda på stan där jag köpte en tröja från Filippa K för att sen prova brudklänningen en sista gång. Hem, åt lite och så träning på det. 

Längtar efter en bra smart sci-fi/action-film. Senaste var Inception och den kom 2010. 

lördag, juli 28, 2012

Ny lampa




Jag fick fast anställning i juni och för att fira det köpte jag en sak jag velat ha länge. En lampa från Tine K. Efter att ha velat länge över vilken färg jag skulle välja och till vilket rum så blev det till sist en vit till sovrummet. 

fredag, juli 27, 2012

Reafynd II


Igår tyckte jag inte det var någon värme. Jag som trodde lite att det skulle hålla i sig nån mer dag. Jag hade i alla fall iklätt mig mitt andra reafynd. Kjolen jag skrev om här klickade jag hem på NAPs rea. Skön.

söndag, juli 22, 2012

Från COS





Kavajen jag köpte på COS är den här. Har länge letat efter en långärmad svart kavaj. Egentligen är inte den här exakt vad jag letade efter men den var så snygg att jag var tvungen. Gillar att där inte är några knappar eller krage. Bara enkla rena linjer.

fredag, juli 20, 2012

Lite stress men varmt och soligt

Nu är vi hemma igen. Tiden går så snabbt. Vi började med att äta smörrebröd i Nyhamn och slutade med en bägare Ben & jerry's innan tåget.


Den här provades och jag gillar färgen men jag inte den puffiga armen.

Den här skjortan alltså, vilket drömköp. Måste ha en vit också.

Däremellan var vi på Kassandra och Louboutin för att hitta mina bröllopsskor. Hittade många fina men inga som passade tillfället. Det gjorde jag däremot inne på Illum när vi var på väg tillbaka. S köpte en tröja han letat efter och jag hittade en svart långärmad kavaj på COS. 





onsdag, juli 04, 2012

Reaköp





Köpte en underklänning från Greta. Nu var den på deras rea och eftersom jag tänkt köpa en länge så var det läge. Den ska jag ha till en vit klänning som hängt i garderoben ett år, jag inte velat gå ut i den när den är så genomskinlig. 

onsdag, juni 27, 2012

Converse

Dagarna bara försvinner. De senaste veckorna har jag jobbat 14-22 och på förmiddagarna har jag gjort måsten som bröllopsfix, städ och tvätt. När jag kommer hem är det nästan sängen direkt. 




När jag var i Kristianstad förra veckan köpte jag nya Converse. De var slut här när jag skulle köpa dem för ett par veckor sedan. Blev svarta i tyg nu och så vill jag ha de vita i skinn också. Det tog mig många år innan jag köpte mina första men när de började göra dem med tunn sula så passar de mig perfekt. 

söndag, juni 10, 2012

Precis vad jag behövde

Ullared igår var precis vad jag behövde. En dagsutflykt med en vän, ha kul och få slappna av lite. Solen sken så vi körde nercabbat och jag njöt sannerligen av varje minut. 
Bortsett från att jag köpte alla nödvändiga förbrukningsvaror så hittade jag några roliga fynd.




Scarfsar. 




Buerlesque och ett armband. 




Och det här stora ljuset som doftar rena lakan. 60 kr! Om man köper ett stort Yankee candle kostar det närmare 300 kr. 

fredag, maj 18, 2012

Nytt i garderoben


Nya skjortan åkte på direkt idag. En favorit lär den absolut bli.
På vägen hem från jobbet hämtade jag ut koftan från Maison Scotch som jag beställde långt om länge. 

söndag, maj 06, 2012

Nytt i badrumsskåpet


Lite nya produkter och lite påfyllning. 
Kommer ni ihåg att jag köpte en peeling från ID Minerals? Det var inte mycket till peeling i alla fall. Så nu köpte jag en ny från Decleor och kommer använda IDs som rengöring för det fungerar den bra till.
Extreme Anti-snap har jag inte provat förut men jag hoppas mycket på den. Redkens produkter överlag brukar ju vara gillade.
Och så påfyllning av 8 H-creme. 

onsdag, april 25, 2012

Korall I


Inte den bästa bilden men ändå. Önskar att jag hade hunnit köpa dem i beige också.
I fredags beställde jag ett par byxor från Miss Greta. Blev glatt överraskad när jag idag hämtade ut dem och de passade perfekt. Supersköna i ett ganska tunt material. Sen så älskar jag färgen.




Jag uppskattar att få fina paket lika mycket som att ge dem.