Visar inlägg med etikett Resa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Resa. Visa alla inlägg
fredag, juni 28, 2013
Bröllop på Madeira
Över midsommarhelgen åkte vi till Madeira för att gå på bröllop. Det var S bästa vän som gifte sig. Helgen var helt fantastisk och det var så skönt med riktig värme. Det var väldigt många som flugit ner för bröllopet och det var kul att träffa alla deras brittiska vänner.
Vi landade fredag eftermiddag och jag kastade mig in i duschen för jag trodde vi skulle på drinkmingel ganska omedelbart men det visade sig att vi hade gått om tid för både bad och middag. På lördagen blev vi bussade till en strand för vigseln. Alla som ville badade och efter det åkte vi vidare hem till brudens familjs sommarhus där festen hölls. På söndagen åkte vi som ville ut på havet med en katamaran, åt middag på kvällen och det hela avslutades med ett bål på stranden. En alldeles perfekt och rolig resa.
Jag vet inte hur mycket jag kommer att blogga under sommaren. Jag känner att det varken finns tid eller ork. Inläggen kommer komma lite sporadiskt och så får jag se till hösten om inspirationen har kommit tillbaka.
fredag, april 12, 2013
Sjuk och letar semesteraktiviteter
Jag gick hem sjuk från jobbet igår och sitter nu här hemma. Febrig och förkyld. Så tråkigt och jag hade behövt gå och handla lite. S åkte till London igår morse för sin väns svensexa och kommer först hem på söndag så jag är gräsänka denna helgen men jag har sällskap av Molly.
(Bild Survive the city)
Nej, det är inte så mycket fredagsfeeling här men jag försöker fördriva tiden med att söka efter semesteraktiviteter. Jag hade gärna ätit frukost på Chateau Marmont en morgon, det ska inte ligga så långt från det hotellet vi bokat.
(Bild Survive the city)
Nej, det är inte så mycket fredagsfeeling här men jag försöker fördriva tiden med att söka efter semesteraktiviteter. Jag hade gärna ätit frukost på Chateau Marmont en morgon, det ska inte ligga så långt från det hotellet vi bokat.
torsdag, april 04, 2013
Hawaii - here we come
(Bild Flopnrock)
Så var vår riktiga smekmånad bokad. I tisdags fick jag semestern godkänd så de senaste dagarna har jag letat och letat efter de billigaste flygbiljetterna (som inte har 100 år i reslängd) och bra hotell. Eftersom juli och augusti är de dyraste månaderna att flyga över Atlanten på (och vi bokar lite sent) så fick vi kompromissa med hotellen och till sist så är jag nöjd med vad vi bokat.
Nu har vi bokat 4 nätter i LA för att sen flyga ut till Hawaii och bo 4 nätter på ön Maui och 4 nätter på ön Kauai.
Förhoppningsvis kommer min bästa vän och hennes man kunna möta upp oss i LA över helgen. Hade varit så sjukt kul.
Så var vår riktiga smekmånad bokad. I tisdags fick jag semestern godkänd så de senaste dagarna har jag letat och letat efter de billigaste flygbiljetterna (som inte har 100 år i reslängd) och bra hotell. Eftersom juli och augusti är de dyraste månaderna att flyga över Atlanten på (och vi bokar lite sent) så fick vi kompromissa med hotellen och till sist så är jag nöjd med vad vi bokat.
Nu har vi bokat 4 nätter i LA för att sen flyga ut till Hawaii och bo 4 nätter på ön Maui och 4 nätter på ön Kauai.
Förhoppningsvis kommer min bästa vän och hennes man kunna möta upp oss i LA över helgen. Hade varit så sjukt kul.
lördag, september 08, 2012
Très parfait
Paris var precis vad vi behövde efter den här sommaren hemma med jobb och bröllopsplanering. Det var total avslappning och vi hade inga som helst planer när vi kom ner. Vi blev förälskade båda två och vill åka tillbaka snart igen, bara för att strosa runt och äta på de mysiga caféerna.
Första dagen blev det en tidig lunch på Saint Germain café. Så gott! Där bestämde vi oss för en tur till Eiffeltornet. Vi bytte inte om när vi lämnade väskorna på hotellet och det fick vi ångra när temperaturen steg upp till 30.
Dagen efter besökte vi Notre dame och sen vidare för shopping. Det var längesen jag gick så mycket men fy, vad skönt det har varit att bara promenera planlöst. Paris är precis lika vackert som i filmerna och man kan inte se sig mätt på alla fina byggnader.
| Till toppen skulle vi såklart. Väl där skålade vi i champagne. |
Första dagen blev det en tidig lunch på Saint Germain café. Så gott! Där bestämde vi oss för en tur till Eiffeltornet. Vi bytte inte om när vi lämnade väskorna på hotellet och det fick vi ångra när temperaturen steg upp till 30.
![]() |
| Ett bland de tusentals låsen på Pont de l'Archevêché . |
Dagen efter besökte vi Notre dame och sen vidare för shopping. Det var längesen jag gick så mycket men fy, vad skönt det har varit att bara promenera planlöst. Paris är precis lika vackert som i filmerna och man kan inte se sig mätt på alla fina byggnader.
fredag, augusti 31, 2012
Tillbaka till vardagen
Igår kväll kom vi hem från Paris - väldigt trötta. När vi skulle hämta ut bagaget trodde vi att S väska var borta. De sa att han skulle kontakta informationen men medan han pratade med dem kom den åkandes på bandet. Tack.
Både bröllopsdagen och vår minimoon till Paris har varit fantastiskt. Vädret i Paris var bättre än vad vi hoppats på och nu har vi en ny förälskelse. Staden är bara så otroligt vacker.
söndag, juli 08, 2012
Viva españa
(Bild Emma Elwin)
Jag har alltid tänkt på Mallorca som ett resemål för äldre personer. Men efter att ha sett Emmas bilder från deras underbara hotell i Palma så har jag ändrat mening. Kanske ett par nätter till våren? Har sparat hotellnamnet för säkerhets skull.
Jag har alltid tänkt på Mallorca som ett resemål för äldre personer. Men efter att ha sett Emmas bilder från deras underbara hotell i Palma så har jag ändrat mening. Kanske ett par nätter till våren? Har sparat hotellnamnet för säkerhets skull.
torsdag, april 05, 2012
Fly vardagen
söndag, augusti 07, 2011
Resvillig
Jag är så sugen på att resa igen. Denna gången till Ibiza eller den platsen där Sofi Fahrman befinner sig, det verkar vara ett litet paradis.
Bara jag får sol i alla fall. Två nätter, sol, fest och god mat. Det räcker och hade varit underbart.
Bara jag får sol i alla fall. Två nätter, sol, fest och god mat. Det räcker och hade varit underbart.
torsdag, augusti 04, 2011
London III
Till sist shoppingen då. Inte mycket eftersom jag hela första dagen jagade runt efter min väska och byxorna och inte riktigt tyckte jag hittade något jag verkligen ville ha.



Skor från Topshop som jag verkligen föll för. Tycker så mycket om detaljen med spännet.
Marinblå kappa från Zara. Sitter så perfekt och ett av mina bästa köp någonsin.
Blus/skjorta från Zara.
London II
Lite blandat från London blir det här.



Tunnelbanan kan verka vara ett enda stort virrvarr men det är otroligt lätt att hitta runt. Mycket lättare än här hemma.
Humingbird bakery har jag också varit nyfiken på. Cupcakesen var lite för söta för mig men deras Chocolate devil's food cake blir det nästa gång.

Väntandes på mina skor på Topshop.
Väntandes på mina skor på Topshop.
London eye, kanske nästa gång.
London I
Det blev ytterst lite sightseeing. Vilket inte gjorde mig så mycket eftersom jag redan sett de stora "måstena". Nu tog vi tunnelbanan till Buckingham palace och gick sedan därifrån till Big Ben. Förra gången åkte jag bara med buss förbi bägge ställena men denna gången var vi helt tätt på (tillsammans med hundratals andra turister;)).
Naturhistoriska museet besökte vi också men det var inte så intressant som jag trodde. Hade hoppats på fler skelett från dinosaurier och så.
måndag, augusti 01, 2011
onsdag, juli 13, 2011
Äntligen
måndag, juni 27, 2011
New year by Lake Tahoe?
(Bild Google)Bästa Sandra vill att vi ska fira nyår i USA tillsammans med henne och mannen. "Allvar, ni kan väl fundera på det. Vi pratar om att hyra en stuga vid Lake Tahoe". Ja, jo men visst vill vi det. Mer än gärna, tror det kommer vara svårt att toppa det nyår vi hade tillsammans detta året om vi inte gör det.
Men om man nu ska vara tråkigt realistisk så tror jag vi får svårt att spara ihop till det också tillsammans med annat som ska sparas till.
Vi får drömma lite och se för det gör ont i mig så mycket som jag vill!
tisdag, december 14, 2010
Reslusta
torsdag, augusti 05, 2010
Weekendresa vs hemma
Sitter och funderar lite över nyår. Jag vill gärna till Paris eller London. Det spelar ingen större roll. Jag vill bara göra nåt.
S vill vänta lite för att höra med sina kompisar vad de ska hitta på men när de väl sagt nåt så kan det ju vara försent att boka. Efter att ha firat ensamma hemma nyåret som gick på grund av att jag jobbade så vill jag hitta på något ordentligt detta som kommer.
S vill vänta lite för att höra med sina kompisar vad de ska hitta på men när de väl sagt nåt så kan det ju vara försent att boka. Efter att ha firat ensamma hemma nyåret som gick på grund av att jag jobbade så vill jag hitta på något ordentligt detta som kommer.
torsdag, juli 29, 2010
Vår semestertur
Semesterveckan har varit helt underbar. Vi var lite rädda att det skulle vara drygt utan någon utflykt men dagarna har bara försvunnit. Massa poolhäng och så testade S kitesurfing.
Det bästa: det underbara vädret och att kunna slappna av helt utan några måsten att hinna med.
Det sämsta: Inte så stor variation av mat. Som tur var fanns där även en italiensk och en kinesisk restaurang.
Annars pratade vi en del med ett par i 50-årsåldern från Danmark. De började prata lite med oss och vi var väl lite tveksamma men det slutade med en del drinkar efter middagen flera av kvällarna.
Det enda jag köpte till mig själv var det här armbandet för 2 euro.
tisdag, juli 20, 2010
Grekland
onsdag, juni 23, 2010
Sommarens resa
(Bild från Wordpress)Blir tokig just nu. Vi diskuterar sommarens resa här fram och tillbaka.
Från början var London planen som sen ändrades till Paris. Men Paris - storstad, mitt i sommaren är kanske inte det mest ultimata. Så nu har vi tittat lite på solresor och det finns en till Santorini i Grekland som kan vara aktuell. Fortfarande ganska dyr men förhoppningsvis så går den ner i pris när vi närmar oss.
Ja, det lär bli lite mer tankar och funderingar kring detta innan vi bokar. Vilket meck det blev helt plötsligt.
lördag, juni 05, 2010
Fredag = film & reseplanering

Vi såg LA gigolo igår. Inte så bra, S satte sig i köket och spelade gitarr ganska så snart efter att filmen börjat. Själv såg jag den färdigt men nej, inget jag rekommenderar.
Efter filmen satt vi och letade resor på nätet. S kom faktiskt med förslaget att vi skulle resa till Paris istället för London i sommar. Mitt älskade London, blev lite ledsen för en mickrosekund men sen - PARIS! Yey!
Svårt att hitta hotell tycker jag, verkar inte vara så bra standard på dem i Paris om man bokar paketresor, vilket vi ska. För vi hittade ett underbart hotell först men ingen flygstol utan att det blev för dyrt. Har ju hellre några tusenlappar mer att shoppa för.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








