söndag, oktober 28, 2007

Weekend


Helgen har försvunnit så snabbt. För första gången på länge var jag ledig tre dagar i rad. Massor av tid att göra allt jag inte hunnit med under veckan - trodde jag.

Det började på fredagen där vi beslutade att stanna hemma och åka till Mörrum för den årliga adoptionsträffen på lördagen istället. Då skulle det tränas, diskas, tvättas, städas och plockas undan. Men att vara ledig en hel helg är i alla fall fantastiskt och jag har fyllt den med saker som är avkopplande.
* Kinamat från Chopstick House som är den godaste kinamat jag ätit på länge.
* Kängor från Dr Martens, finns att köpa på have2have.se. En ny mjukare version av klassikern, perfekt för skogspromenader som det brukar bli gott om på träffen.
* En hel del sötsaker brukar också intas under helgen. Är det helg så är det.
* En bra bok är också ett måste i höstmörkret. Gärna någon härlig chic-lit.
* Helgen avslutas på bästa sätt med en film. Mona Lisas leende visas på tv3 kl. 21.00 ikväll. Kanske inte den bästa filmen men den ger en feel-good känsla, innehåller vackra miljöer och har en birollslista med bl.a. Kirsten Dunst och Maggie Gyllenhaal.

(Källa: Eget kollage med bilder från ovanstående länkar samt google)

Inga kommentarer: