måndag, maj 25, 2009

Arg som ett bi

Alltså gamla människor. De är inte kloka. Jag har jobbat 11 h, kommer hem och S vill att jag hämtar mat för att han inte känner sig så bra. Efter lite velande, för att jag är trött, går jag i alla fall. Väl där är det ganska mycket kö och när det bara är en framför mig i kön som inte går fram vid hennes tur, för hon pratar i mobil, så tränger detta äldre par sig framför mig!
Folk står i vägen så jag hinner inte fram för att säga att det faktiskt var min tur. Snacka om att jag kokar av ilska för att jag är så trött och på vägen ut säger jag till dem att "de kan ju visa hänsyn nästa gång".

Man ska inte dra alla över en kam det vet jag men varje dag möter jag sura och otrevliga gamlingar som inte ens kan hälsa när de kommer in i buitken. Så ja, jag är ganska så trött på dem och att de, inte ens i deras ålder, kan visa lite hyfs. Tack.

Inga kommentarer: