tisdag, mars 16, 2010

Att skämmas


Skäms gör jag alltid när någon jag inte känner kommer hem här. Som inredningsintresserad vill jag ha ett hem som jag är stolt över och som jag trivs i. Just nu är här inte ett enda rum som är fint nog i denna lägenheten.
Så igår när vi fick stop i avloppet i köket så hoppades jag på att den som kom skulle vänta tills idag, för inte nog med att det inte är det hem jag vill ha, vi hade inte heller dammsugit på ett tag så dammråttorna lurade i hörnen. Ja, typiskt kom han redan ca en kvart efter det att jag hade ringt. För övrigt bad jag honom titta på kranen i badrummet för den har inte gått att dra åt helt på de tre åren vi bott här. Det fixade han också snabbt och enkelt så nu för första gången droppar inte varmvattnet! Lycka i de minsta tingen.

Inga kommentarer: