fredag, juni 04, 2010

Topp 10 - klänningar

I Expressens helgbilaga denna veckan finns en artikel "Klänningarna vi aldrig glömmer" eller liknande. Man har gjort en undersökning i Storbritannien och publicerat en 10 topp-lista. Kul, så här är min 10-topp på oförglömliga klänningar.
1. Året var 1997 och jag var 13. Blev absolut förälskad i den klänningen och ville också ha en sådan när jag och mina vänner uppträdde som Spice girls (plus skorna).
2. Den här bilden är väl oförglömlig Och så är klänningen.
3. Marys klänning är min kungliga favorit. Den kvinnan gör en aldrig besviken stilmässigt.
4. Bea Wintour kom i den här drömmen på METgalan för 2 år sedan.
5. Denna ville jag också ha så fort jag såg Serena i Gossip girl.
6. Så enkel och så vacker. Renee fick mig att inse att en enkel brudklänning kan vara minst lika vacker som en med mer detaljer.
7. Behövs det några ord. En klassiker.

8. Vet inte hur många gånger jag sett Borta med vinden och detta är min favorit i filmen. 9. Kanske är det hela looken med håret och allt men denna är himmelsk.
10. Christinas fjädersak har växt i mina ögon. Inte den vackraste klänning men kul.

Inga kommentarer: