Visar inlägg med etikett Dagens outfit. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dagens outfit. Visa alla inlägg

fredag, juni 07, 2013

MBMJ mouse flats


Jag köpte de här übersöta musskorna för ca 3 år sedan och har inte riktigt använt dem. Så nu plockade jag fram dem och tänkte att det var dags. Jag hinner inte ens till jobbet förrän jag påminns om varför de legat i sin kartong så här länge. De skavde sår på hälen direkt och nu efter att ha använt dem hela dagen så har jag skoskav deluxe. 
Skam  den som ger sig, när mina fötter läkt är det bara på det igen. För söta, det är de. 

måndag, maj 06, 2013

Helsingör

Så här fint väder får inte slösas bort. Därför blev det utflykt till Helsingör och lunch i solen. Perfekt när man bara har några timmar.
Sen hem för att byta om och ta sig till ett spinningpass. Har avbokat alla konditionspass de senaste tiden så nu måste det bli ändring på det. Imorgon kör jag power igen. 

söndag, mars 31, 2013

Påskafton

Jo, jag hade ett par tunna strumpbyxor också på mig .

Igår hade vi glitter & glamourfest med alla kollegor som ville/kunde i vårt team. Vi blev till slut 13 tjejer som åt och drack hemma hos en av oss innan vi gick ut. Det var riktigt kul och vi bestämde att det skulle göras oftare. Får väl se om fallet blir så. 
Hur som så hade jag en av mina roligaste festkvällar på länge även om jag höll på att frysa ihjäl pga av vårt tema. 

lördag, oktober 27, 2012

Nya favoriter





Inte just idag men det här är min uniform nu för tiden. Tröjan är köpt på Zara och byxorna från Gina. Det är härligt när nyköp blir garderobsfavoriter.

onsdag, mars 14, 2012

Min eftermiddag

Invigde mina nya skor. Sjukt sköna är de.





Det blev en härlig eftermiddag nere i hamnen. Vi köpte med oss fika och satte oss nere vid vattnet. Lite blåsigt och disigt men solen värmde gott. Efter det tog vi en liten runda på stan men jag kom hem tomhänt.

lördag, december 17, 2011

XVII DEC

Det har varit väldigt trevligt idag. Kallt som attan och lite kaos innan jag väl kom iväg men sen så har dagen varit bra. Tio minuter innan jag ska va klar så säger S att jag inte ser så uppklädd ut som han menar man ska vara på barndop så mot mitt bättre vetande börjar jag byta kläder. Det slutade med kläder som jag inte haft på mig evigheter.







Nu har några vänner till mig förfest så jag tänkte gå dit och hålla dem sällskap tills de går vidare. En bra avslutning tycker jag.

söndag, november 13, 2011

111111-111113




God kväll


Tillbaka i stan. Har tänt massa ljus och väntar på att Gossip girl ska börja.

Helgen har varit riktigt härlig. I lördags blev det till och med en spontanlunch med en barndomsvän och hennes lilla flicka. Efter det körde jag hem till syster som skaffat en liten kattunge. Såå söt med de stöörsta öronen. En riktigt litet energiknippe som inte ville va still alls.


söndag, oktober 09, 2011

Helgen i bilder

En aning till dubbla regnbågar när jag körde mot föräldrahemmet i fredags-



Premiär för nya kappan från Zara. Älskar.
Världens bäst doftande shampo från Aussie. Inpackningen är också bra.
Skönaste tröjan som jag levt i hela helgen.

onsdag, september 28, 2011

Tunt stickat

Så här i sensommar/tidig höst-tider är den tunt stickade tröjan från H&M perfekt. Fryser lätt men den här är lagom varm och funkar bra nu under en tunnare jacka.

Mina chinos åkte också på idag. Kanske sista gången för i år.

fredag, augusti 26, 2011

Nya Väla





Så är vi hemma igen från Väla. Med huvudvärk. Massa folk och inte alls roligt att gå där. Men fick tittat lite i de butiker jag ville.

Enda anledningen till att jag fick med S var den nya Gräddbullerian. Men jag tycker med det ska bli gott.



torsdag, juli 21, 2011

Torsdag

Idag har jag ätit grillat hos föräldrarna. Det har blivit uppskjutet pga det dåliga vädret men eftersom det inte vill ge med sig och jag inte kunde vänta längre så fick det bli idag. Ljuvlig dessert efter maten och ett avsnitt av Skenet bedrar har det också blivit.





Annars mycket prat och kel med katterna. Syster kom också förbi en stund och så var det dags att köra hem igen.

söndag, juli 10, 2011

Köpenhamn igår

Kryssaren The World låg i Köpenhamn igår (och i Hgb tidigare i veckan). Fascinerande att man bara kan komma på tanken om en flytande bostadsförening.


Var med om min första kanaltur. Faktiskt ganska mysigt.

Det var en mycket trevlig men varm dag igår. Inte lätt att hålla ihop allesamman men det gick bra. Köpenhamn var ju bäst och fullproppat. Älskar verkligen Köpenhamn om sommaren, känns så levande då.




Jag följde också med på Bakken. Det var kul först men när det började regna var det inte lika kul längre eftersom jag hade glömt min jacka hemma .

tisdag, juli 05, 2011

Middag med havsutsikt

Huset här i bakgrunden, som är indelat i två bostadsrätter tror jag, är till försäljning så har man några miljoner över...
Det blev middag på stranden ikväll. Blåste lite för mycket för mig så det blev inte så långvarit. Vi slängde i alla fall ihop en kycklingsallad med baguette till det. Gott.

söndag, juli 03, 2011

Seg söndag

Det enda foto jag hittade i kameran. En dålig outfitbild tagen i sista minuten.

Det blev utgång igår efter en del ändrade planer och idag har jag varit ovanligt seg. Har legat på soffan och sovit och tittat på film.

Nu har jag ätit den obligatoriska dagen-efter-skräpmaten och ska hoppa in i duschen Hoppas på att hinna ta en liten promenad efter det. Har ju slösat bort hela den fina dagen.

tisdag, juni 07, 2011

110607

Malmö var varmt. Men vi hade riktigt trevligt idag. Åt lunch på lilla torg och strosade runt i några timmar.
Provade dessa bland annat men det blev inget köp. Kanske om de finns kvar nästa gång.
Köpte bara kuddarna på Åhlens men visst hade jag kunnat shoppa en del annat också. Provade min första yoghurtglass. Faktiskt inte helt fel.

onsdag, maj 25, 2011

Lunch och mys

Lunchat med söta E som är nere för sommaren. Som jag längtat, arbetet blir så mycket roligare när hon är nere och vi har turen att jobba samma dagar.

Åt gjorde vi på Haket och valet föll på kebabtallrik med klyftpotatis. Mm. Sen inom några butiker och nu hemma.

Mys med Molly som mest var rädd och ville in pga blåsten.


Inlägget jag gjorde om inköpen på GT föll bort den dagen allt strulade på Blogger. Men det var i alla fall två topar, som den orange jag har på i både rosa och orange, och koftan. Koftan var jag lite tveksam till men har redan använt den flera dagar. Härligt när det är på det hållet.

lördag, maj 21, 2011

En önskadagens

(Bilder Frida Fahrman och Columbine Smille)

Ganska så varmt idag så jag hade mer än gärna dragit på mig de här godsakerna. Tyvärr så är det höstnyheter från H&M. Men det får ju faktiskt en att längta till hösten. Gillar färgskalan de har till hösten.

söndag, april 24, 2011

Stranden







Vi har tillbringat den här helgen på stranden. Inte i badkläder men vi har ätit glass, promenerat och läst. Igår var det ganska disigt men idag riktigt varmt.

Så alla måsten inomhus har fått vänta denna helgen. Nu blir det köttbullar och hemmagjord potatissallad.

söndag, december 19, 2010

Saturday night


Hade galet roligt igår. En hel del drinkar och en massa dans. Är oförskämt pigg idag. Härligt. Fick inte den nattamat jag sett fram emot hela kvällen för kedjan stängde samtidigt som utestället och vi stängde klubben.


Att vara kort är inte roligt, särskilt inte på vintern. Jag måste ha högklackat när jag går ut. Igår drog jag på mig ett par sju år gamla mockastövlar (med raggsockor i eftersom de är ett nummer förstora) och pulsade armkrok genom snön ner till centrum.

Idag ska det storstädas inför det förnäma besöket vi får på tisdag och så måste vi få ner lite saker i källaren. Vår lägenhet är en enda stor förvaring just nu.

torsdag, november 25, 2010

Shoppat färdigt

Nu är jag åter inne i värmen. Ullared i vintersverige, inte den ultimata kombinationen. Fy fasen vad kallt det har varit idag. Well, att strikt hålla sig till min lista var lättare sagt än gjort men så mycket mer utöver den blev det inte och alla saker som stod på fanns inte heller.


Kitchen Aid, nu på Gekås. Fast bara i vitt.


Godsakerna står aldrig på listan för det blir olika varje gång.


Nya koftan och halsduken åkte på. Halsduken är så varm, skön och lång så man kan vira den flera varv.


Nu kvällsfika. Molly och jag är ensamma ikväll så jag har dragit på mig mina nya mjukisbyxor medan hon ligger och snarkar i sitt klätterträd.