(Bild Johnlewis)
Sitter i soffan och har precis fått i mig lite mat efter jobbet. Det är så farligt att sätta sig ner alltså. Fy, vad trött jag blev och jag måste göra mig klar för en inflyttningsfest.
Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig och dessutom så har min hårfön gått sönder. En så tråkig utgift men visst, det var bara en tidsfråga innan det hände. Nu ska jag hitta en ny, inte alltför dyr, fön som förhoppningsvis är skonsammare mot håret. Min gamla hade trots allt 10 år på nacken och var väl använd.
Visar inlägg med etikett Skönhet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Skönhet. Visa alla inlägg
lördag, mars 02, 2013
torsdag, december 20, 2012
Dagens tips
Dagens frisyr. Så enkel men kammade hem många komplimanger. Jag är så dålig på håruppsättningar och den här var mest för att dölja en dålig hårdag och det faktum att jag inte tvättat håret.
onsdag, oktober 24, 2012
Svåra val
Har ringt och beställt klipptid nu på morgonen. Mitt hår behöver en rejäl uppfräschning! Jag vill klippa av en bit och börja om. Nu kan jag bara inte bestämma mig för hur jag vill ha det. Asymmetriskt, kort bak och längre fram eller bara en längre page. Svårt är det att välja och jag vill ju egentligen ha låångt hår men det växer inte så länge jag plattar det eftersom det bränns upp efterhand. Men jag kommer inte sluta använda plattång för jag går inte ut med mitt naturliga fluffiga hår.
måndag, oktober 01, 2012
Ny vecka nya tag
Kunde verkligen inte ta mig samman att skriva ett inlägg igår. Jag var på riktigt dåligt humör och det har gått i vågor hela helgen. Jag hade jättekul i lördags när vi var ute och vi planerade in andra saker att göra under hösten och också något nästa sommar.
(Bild Puritybeauty)
Kommer ni förresten ihåg att jag villa ha nya nagellack. Köpte nu när Åhlens har 3 för 2 på Isadoras lack. Blev dock inte Zinfandel, det var för mörk, utan istället ett från höstens Jewels of the Orient serie. Där finns många fina nyanser och jag funderar lite på att köpa tre till.
(Bild Puritybeauty)
Kommer ni förresten ihåg att jag villa ha nya nagellack. Köpte nu när Åhlens har 3 för 2 på Isadoras lack. Blev dock inte Zinfandel, det var för mörk, utan istället ett från höstens Jewels of the Orient serie. Där finns många fina nyanser och jag funderar lite på att köpa tre till.
torsdag, september 13, 2012
Trötter
Väldigt frusen sitter jag nu i soffan. Har ätit tunnbröd och en GB sandwich till kvällsmat. Har inte ätit tillräckligt med glass denna sommar och nu var jag bara sugen.
Sista arbetsdagen av ett 7dagarspass i morgon, längtar massor efter helgen.
(Bild Eleven)
Rain heter Cleans nya doft som jag hoppas på kunna lukta på till helgen. Passar bra nu när höstrusket närmar sig.
Sista arbetsdagen av ett 7dagarspass i morgon, längtar massor efter helgen.
(Bild Eleven)
Rain heter Cleans nya doft som jag hoppas på kunna lukta på till helgen. Passar bra nu när höstrusket närmar sig.
tisdag, september 11, 2012
Lackat
(Bilder Isadora)
Två nya lack från Isadora som jag vill ha. Grönt älskar jag i de flesta nyanser och det vinröda är ju höstigt och fint. Det heter Beetle green och Zinfandel.
onsdag, juli 25, 2012
Somewhere over the rainbow
(Bild Sephora)
Försökte mig på en beställning av färgen Rainbow från Sandra. Men Sephora i Tucson hade inte det. Lite ledsamt men de finns här hemma också, lite dyrare bara. Väldigt nyfiken på det är jag i alla fall.
tisdag, juli 03, 2012
Inga risker
Det egentligen bara ett par år sedan jag började använda solskydd ordentligt. Eftersom jag inte solar eller bränner mig så har jag tidigare inte tyckt det var nödvändigt. Men solen skadar ju huden ändå. Så nu tar jag inga risker, spf 50 till ansiktet och 20-30 på kroppen, var jag än är i världen.
söndag, juni 17, 2012
Dagens tips
(Bild Vivamondo)
Har fått upp ögonen för Vivamondo. De har många märken som annars är svåra att få tag på här hemma. Kul och jag är nyfiken på att testa en ny dag- och nattkräm från Kiehl's.
Har fått upp ögonen för Vivamondo. De har många märken som annars är svåra att få tag på här hemma. Kul och jag är nyfiken på att testa en ny dag- och nattkräm från Kiehl's.
måndag, maj 21, 2012
Mani & pedi
S jobbar ikväll, Molly sover och jag målar naglarna. Det var verkligen behövligt och skönt när det är gjort. Så nu har jag svarta tånaglar och blå fingrar.
söndag, maj 06, 2012
Nytt i badrumsskåpet
Kommer ni ihåg att jag köpte en peeling från ID Minerals? Det var inte mycket till peeling i alla fall. Så nu köpte jag en ny från Decleor och kommer använda IDs som rengöring för det fungerar den bra till.
Extreme Anti-snap har jag inte provat förut men jag hoppas mycket på den. Redkens produkter överlag brukar ju vara gillade.
Och så påfyllning av 8 H-creme.
torsdag, april 26, 2012
Korall II
Kunde inte låta bli att köpa nagellacket från Essie. Precis den nyansen jag letat efter i nått år. Kicks har fortfarande 25% på Essielack.
söndag, april 22, 2012
Sephora till oss
(Bild Google)
Underbara skönhetskedjan kommer till Sverige och Danmark. Redan den 15 maj öppnar en butik i Illum i Köpenhamn. Vilket är perfekt eftersom vi ska ner till Köpenhamn och leta skor i Maj.
Sverige får vänta tills slutet av året men under en 3-årsperiod kommer det öppna totalt 15 butiker i båda länderna. Jag hoppas det kommer fungera här. De har så många roliga märken som annars är svåra att få tag på här i Norden.
fredag, april 13, 2012
måndag, mars 05, 2012
Nytt på skönhetsfronten
Jag behövde nytt värmeskydd till håret och ville testa något nytt. Valet föll på Smooth down från Redken.
Skulle även beställa min vanliga peeling från Decleor men den fanns inte längre på Beautyplanet så nu ska jag testa Bare minerals version. Alltid kul att testa nya produkter och eftersom jag älskar deras smink så ska det här bli intressant.
tisdag, februari 28, 2012
Klippet
Bara topparna trimmades som vanligt. Mitt hår är nog det som växer långsammast i världen och det gör mig galen. Jag får aldrig långt hår eller så har har mitt hår nått sin sin maxlängd och kan helt enkelt inte bli längre.

Det hoppas jag inte och för att bättra på mina odds har jag köpt Hårform. Det ska ge näring åt hud, hår och naglar och till skillnad från Silica och Hårkontroll ska det här också främja utväxten. Jag hoppas det fungerar men får ge det två månader.

Det hoppas jag inte och för att bättra på mina odds har jag köpt Hårform. Det ska ge näring åt hud, hår och naglar och till skillnad från Silica och Hårkontroll ska det här också främja utväxten. Jag hoppas det fungerar men får ge det två månader.

söndag, februari 26, 2012
Olé caliente
onsdag, februari 22, 2012
torsdag, februari 09, 2012
Karamell
torsdag, februari 02, 2012
Silvrigt
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















