Visar inlägg med etikett Utmaningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utmaningar. Visa alla inlägg
torsdag, juli 11, 2013
tisdag, mars 26, 2013
Bikiniklar
Helgen går verkligen för snabbt. Hann knappt med något känns det som.
Dock hann jag prova bikinis. Det var hemskt. Nu blir det verkligen till att ta tag i träningen till midsommar. 3 månader till tills jag ska visa mig på stranden. Hjälp.
Egentligen är det inte träningen som är jobbig, det är maten. Jag älskar godis, kakor, onýttig mat. Det är det jobbigaste att avstå.
onsdag, mars 21, 2012
Bröllopsformen
torsdag, september 15, 2011
Tävling H O P
(Eget kollage med bilder från Länna möbler och Google)Allt jag behöver göra är att välja ut min favoritmöbel i nätbutiken och blogga om det. Jag behöver inte tveka så länge, min favorit är ganska given. Det är hallbyrån Stockholm, som jag bloggat om tidigare, som skulle passa mer än perfekt i vår hall. Det hade kännts mer välkomnande och ombonat hos oss om den hittat hit. Ja, en vacker dag så...
torsdag, september 01, 2011
Sockerfri
Från och med idag ska jag och S ha en sockerfri månad var tanken. Men sen så ändrade vi oss till att vi får lov att äta godis på helgerna, men endast helgerna. Vi har verkligen ingen bra vana nu utan äter godis, kakor och läsk alltid.
Är riktigt glad över att det var hans förslag att vi skulle göra det tillsammans för jag klara inte det ensam. Har försökt otaliga gånger men nu ska sockerberoendet bort.
Är riktigt glad över att det var hans förslag att vi skulle göra det tillsammans för jag klara inte det ensam. Har försökt otaliga gånger men nu ska sockerberoendet bort.
fredag, maj 27, 2011
För varje skoälskare
Vill du vinna 40 par skor? Då ska du delta i den här tävlingen hos TLC som de gör i samarbete med Brandos. Åh, 40 par skor skulle inte vara helt fel. Vet redan vilka som skulle få komplettera min skograderob.
måndag, februari 07, 2011
Bestlite

Det känns som om jag var sist på bollen gällande Bestlite. Men när jag väl fått upp ögonen för de underbara lamporna har begäret bara blivit större och större. Självklart vill jag ha en golvlampa bredvid läsfåtöljen eller två vägghängda ovanför sängen. Älskar att de känns klassiska men samtidigt lite råa.
**************************************************************
Just nu tävlar House of Philia ut en lampa tillsammans med Länna Möbler som sponsrar tävlingen. Jag håller tummarna för att jag vinner såklart, det hade absolut varit den bästa födelsedagspresenten. Vilken dröm!
lördag, oktober 23, 2010
Englas tävling
Engla tävlar ut vinterskor i ett samarbete med Ecco. Helt perfekt för mig som inte än har hittat ett par vinterskor som verkligen är vinterskor och tål allt vad vintern har att bjuda på.

De här ovan är mina favoriter och jag har storlek 37. Modellen Jaffna finns i 8 olika varianter.

De här ovan är mina favoriter och jag har storlek 37. Modellen Jaffna finns i 8 olika varianter.
fredag, juli 02, 2010
Ett mål
I början av året skrev jag att jag ville läsa följande böcker. Tänkte försöka läsa de flesta av dem, och allra helst alla, i sommar. Börjar gör jag med En shopaholic i väntans tider, den femte boken i serien om Becky Bloomwood.
måndag, mars 09, 2009
Sista låten

Helena - En mammas dag - funderar över Vilken låt skulle du vilja höra som sista låt om musiken en dag tog slut?
Ganska svårt men jag är helt säker på att det skulle bli en Christina Aguilera. Hennes röst är så fantastisk. Vilken av dem vet jag dock inte. Tror nog den här eller den här. Tough call.
(Källa: Google)
lördag, augusti 04, 2007
Månadens fråga
I intervjuer är det alltid kul att läsa saker som "snabb fakta" eller någon annan annorlunda fråga utöver intervjun med personen, tycker jag. Så därför tänkte jag införa det här på min blogg och ta en fråga varje månad från någon intervju jag läst.
Vilket ämne skulle du kunna tävla i på Jeopardy?
Sex and the City
Vilket ämne skulle du kunna tävla i på Jeopardy?
Sex and the City
söndag, juli 01, 2007
Gammal favorit
Har varit hemma hos föräldrarna i helgen. God mat, trevlig shopping och uppassning så klart. Köpte bl.a. spelet "Med andra ord" som är jättekul, särskilt på en förfest när man fått lite i sig.
Bytte i alla fall till en annan väska och ska nu byta tillbaka till min "arbetsväska" så jag kom på att det är ett gyllene tillfälle att, även för mig, damma av den gamla favoriten "Inside my bag". Här min väska:
- Väska från David Jones- köpt på Lundbergs handskar och väskor.
- Bok "Höga klackar" av Anna Maxted- ganska bra, har inte riktigt kommit in i den riktigt bara.
- Plånbok från Boxca- även den köpt på Lundbergs handskar och väskor.
- Kalender- min lilla svarta från Bokia.
- Busskort- Skånetrafikens busskort är väl använt.
- Nueva läppsyl- kan absolut inte leva utan det och har dem lite överallt här hemma.
- Rosebud Strawberry- från Rosebud Perfume Co, doftar och smakar underbart.
- Hjärtformad spegel- en ( 10 el. 12års någonting) present från min farbror med familj.
- MP3-spelare- skulle inte kunna åka någonstans utan den.
- Mobil- Nokia 6080 som jag fick i julklapp.
- Dessutom har jag nycklar, tuggummi, tandtråd och en penna med mig.
måndag, maj 14, 2007
Dagens låt & helgens insikter

Dagens låt är "Umbrella" med Rihanna ft. Jay-z
Vad jag har kommit underfund med under helgen.
* Jag saknar att ha vänner boende omkring mig.
* Melodifestivalen blir bara värre och värre, 99% skitmusik enligt mig.
* På helgen visas bara skräp på tv.
* Allra sista avsnittet nånsin av OC visas på söndag. Får köpa serien på dvd.
* Allra sista avsnittet nånsin av OC visas på söndag. Får köpa serien på dvd.
* Jag vill resa till London nu! Kan inte vänta tills i sommar.
* Är trött på att vara "ledig".
* Sandra, det spelar ingen roll hur ofta du "flyr" utomlands, jag vänjer mig inte. Saknaden är lika stor varje gång.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
