Visar inlägg med etikett Hus och Hem. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hus och Hem. Visa alla inlägg

söndag, januari 27, 2013

Bostadsdröm

(Bild Skeppsholmen)

Filippa Ks pärla har gått bloggvärlden runt. En fantastisk lägenhet och det jag gillar mest med denna gigantiska våning är just att det känns som ett hus. Och så är den ju skitsnyggt inredd också.



onsdag, september 19, 2012

Mysigt för 1


(Bilder Alvhem)

Gillar den här 1,5 i Göteborg. Verkligen mysig. 

söndag, juli 01, 2012

Skåne deluxe


På tal om omgjorda skolor. Sköna hem hade en artikel i juninumret om en kvinna som köpte en gammal skola utanför Malmö som hon renoverade. Läckert blev det och i sitt vardagsrum, som är den gamla gymnastiksalen, har hon 5 meter i takhöjd. 



torsdag, juni 28, 2012

Renoveringsdröm

Det har alltid varit en dröm att totalrenovera ett gammalt hus eller bygga helt nytt. Något av det. Det här huset ligger i mina hemtrakter och jag vill inte bo där men huset. Jag har tänkt på det i över 10 år. 



Jag åkte förbi det varje dag under gymnasietiden och trodde det var bebott. Men det visar sig vara en gammal skola, som nu är till salu. Ett totalt renoveringsprojekt och det hade varit galet kul att få restaurera det. 


(Bilder Hemnet)

fredag, juni 22, 2012

Glad midsommar

Önskar er en trevlig midsommar. Själv så blir det en dag hemma med S eftersom vi båda jobbar imorgon. 


(Bild Design day by day)


Som många andra är blått och vitt sommar. Och även om min dukning inte kommer att se ut så här i år så är det en önskan att under framtida somrar få duka fram maten på ett vackert porslin.

onsdag, juni 20, 2012

Amandas home


(Bild Vogue)

Amanda Peet visar upp sitt hem i Vogue. Fastnade för hallen (såklart) med de mörka golven, trappräcket och den välkomnande möbleringen. Gillar skarpt.

onsdag, juni 13, 2012

Sneak peak



(Bild hemnet)


Som fan av Therese Sennerholts tryck är det ju lite extra kul att få en glimt in i hennes hem. Enkelt och stilrent om det är det man gillar. 

tisdag, maj 29, 2012

Välkommen hem


(Bild Black balloon)


Vem vill inte komma hem och stiga in i en hall som denna? Tine Ks egen hall och så fridfull. 

måndag, maj 21, 2012

Trädgårdsdrömmar



Att hela veckan bjuder på så här härligt väder är sjukt underbart. Äntligen kom våren tillbaka. Det som dock irriterar mig mer och mer för varje år som går är den där jäkla balkongen som vi inte har.
Den dagen vi köper hus (eller radhus) finns det inte någon som kommer njuta mer av sin trädgård än S och jag. 

måndag, maj 14, 2012

Kök är roligast


Två olika kök som jag gillar. Idag är väl det vita mer mig, det jag kan leva med i många år. Men för 10 år sedan hade jag valt det träfärgade. De vita finns just nu i den här lägenheten som jag också kunnat leva med. 

(Bilder Alvhem)

lördag, maj 05, 2012

Lördag



(Bilder Eron ever after)


Jobb är det som gäller i helgen. Men först träning (allt för längesen) och lite dagdrömmar.

torsdag, april 26, 2012

Alvhem




Inspiration från Alvhem.

fredag, april 13, 2012

På höga höjder


(Bilder Erin ever after)
Älskar översta bilden. Visst hade jag kunnat tänka mig att bo i stan om man haft en uteplats som den och med utsikt över en stor park. Vackert.

lördag, mars 31, 2012

Sol i sinne

Nej, det blev inga byxor igår och inte idag heller. Jag är så jäkla seg på morgonen. Det är synd att affärerna inte har öppet kvällstid för då har jag massa energi och känner att allt kan göras.


Nu måste jag göra mig klar för jobbet och bjuder denna soliga lördag på några favoriter från en lägenhet i Göteborg.





(Bilder Alvhem)

tisdag, mars 27, 2012

G I L L A R

(Bilder Skandiamäklarna)








Det här vara bara för fint för att inte dela med sig. En skola utanför Eslöv som renoverats och blivit ett stort modernt hem.

onsdag, februari 29, 2012

Something extra

(Bilder Alvhem)


Smarta lösningar som gör det där lilla extra inte sant.

lördag, februari 18, 2012

Planlösningar

(Bilder Alvhem)




Planlösningen på den här lägenheten gillar jag. Gillar att man kan ta sig runt i hela lägenheten genom alla rummen.

Hallen är också fin. Stor och så smart att man har en liten inbyggd garderob där man kan slänga in alla jackor och skor så de inte hänger framme.


tisdag, januari 31, 2012

Bo bättre



(Bild Bobedre)


Jag köpte ju senaste Bo bedre. Har inte tittat igenom hela ännu men detta reportage fick mig att tappa andan lite. Ett så vackert och harmoniskt hem och det har de skapat med tapeter. Jag vill med ha tapeter nu.


Särskilt den här väggen tyckte jag var fantastisk. I ett annars grått rum har de tapetserat en fondvägg mellan fönsterna. Det ska jag också göra om jag någonsin har möjlighet.

torsdag, januari 05, 2012

Leila inreder

(Bild Hus och hem)

Sagolikt vackert. Vem vill inte vara gäst här? Leila Lindholms gästrum går inte av för hackor. Hela huset, som man fått se glimtar av här och där, är ljuvligt. Verkligen hemtrevligt, annorlunda och intressant.

måndag, december 05, 2011

Fullträff

Jag dör. Perfektion. Jag hade så gärna gjort en kopiera - klistra in på det här. Det är nog den vackraste lägenhet jag sett, bara titta på taket i köket. My god.

(Bilder Alvhem)