Visar inlägg med etikett Personligt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Personligt. Visa alla inlägg
fredag, juni 28, 2013
Bröllop på Madeira
Över midsommarhelgen åkte vi till Madeira för att gå på bröllop. Det var S bästa vän som gifte sig. Helgen var helt fantastisk och det var så skönt med riktig värme. Det var väldigt många som flugit ner för bröllopet och det var kul att träffa alla deras brittiska vänner.
Vi landade fredag eftermiddag och jag kastade mig in i duschen för jag trodde vi skulle på drinkmingel ganska omedelbart men det visade sig att vi hade gått om tid för både bad och middag. På lördagen blev vi bussade till en strand för vigseln. Alla som ville badade och efter det åkte vi vidare hem till brudens familjs sommarhus där festen hölls. På söndagen åkte vi som ville ut på havet med en katamaran, åt middag på kvällen och det hela avslutades med ett bål på stranden. En alldeles perfekt och rolig resa.
Jag vet inte hur mycket jag kommer att blogga under sommaren. Jag känner att det varken finns tid eller ork. Inläggen kommer komma lite sporadiskt och så får jag se till hösten om inspirationen har kommit tillbaka.
söndag, juni 16, 2013
Vissen
Redan söndag.
Jag jobbar två dagar till sen har jag semester. 8 dagar har jag nu och sen blir det 3 veckor i augusti. Längtar! Jag har så mycket att göra min lediga dagar denna veckan. En mindre rolig sak är väl att min läkare vill göra fler tester på mig efter att jag fått tillbaka svaren på mitt blodprov. Jag har jättelågt blodvärde och lågt för B-och D-vitamin. Så nu har jag fått ett recept på allt som jag ska hämta ut. Så ja, fler tester denna veckan för att utreda vad det är som gör att jag får så låga värden och sen fler om några veckor för att se så jag tagit upp vitaminerna.
Jag jobbar två dagar till sen har jag semester. 8 dagar har jag nu och sen blir det 3 veckor i augusti. Längtar! Jag har så mycket att göra min lediga dagar denna veckan. En mindre rolig sak är väl att min läkare vill göra fler tester på mig efter att jag fått tillbaka svaren på mitt blodprov. Jag har jättelågt blodvärde och lågt för B-och D-vitamin. Så nu har jag fått ett recept på allt som jag ska hämta ut. Så ja, fler tester denna veckan för att utreda vad det är som gör att jag får så låga värden och sen fler om några veckor för att se så jag tagit upp vitaminerna.
tisdag, juni 04, 2013
Två sköna dagar
De två senaste dagarna har jag hängt på min kompis balkong. När sommaren kommer påminns jag alltid lite extra om att vi verkligen inte gillar vår lägenhet. Att inte ha någon balkong är det värsta. Så därför kommer jag att bo på hennes hela sommaren.
Jag har också hunnit med fika, träning och börjat planera en mösexa.
torsdag, maj 30, 2013
Så var det slut
| S kom hem med söta macarons. Smakade lite på alla men de var inte i närheten av Ladurée. |
Idag är sista lediga dagen och söndagsångesten har kommit. Men om ca 4 veckor har jag lite semester igen. Och då är det dags för bröllopet på Madeira. Vilket påminner mig om att jag måste styra upp det här med kläder och vad vi behöver köpa nytt.
onsdag, maj 29, 2013
Queen B
Beyoncé var fantastisk. Som väntat. Det finns ingen artist som henne just nu. Hon är bara så jäkla bra. Vi hade en superb dag i Köpenhamn med middag och drinkar på en italiensk restaurang och så tog vi cykeltaxi ut till Forum där konserten hölls.
Efter gårdagens totalt slappande så har jag idag spenderat 2½ h på vårdcentralens drop in-mottagning väntandes på mitt ärende som tog fem minuter. Jag måste dessutom tillbaka igen imorgon bitti för provtagning.
Efter det träffade jag en vän som jag inte hunnit träffa på ca ett halvår. Helt sjukt vad tiden går.
lördag, maj 25, 2013
Ledighet
(Bild Pinterest)
På väg hem till mina föräldrar. Hoppas vädret blir lite bättre så jag och mamma kan gå på stan och ikväll ska det grillas.
Nu har jag mina lediga dagar. Helt galet skönt. Hoppas ni får en bra helg.
söndag, maj 19, 2013
It's raining
Den här veckan blev minst sagt lite konstig. Med en extra ledig dag i torsdags och i fredags fick jag också gå 2 h innan så jag slutade redan kl 14.00. Härligt. Igår jobbade jag igen och idag är en vanlig ledig dag. Nu jobbar jag mån-fre innan jag har 6 dagar ledigt.
Nu tänkte jag åka ut till Ikea men där lär ju vara mer än fullt. Borde stanna hemma och läsa min bok eller se en film.
söndag, maj 12, 2013
I helgen
Helgen har varit lite märklig. Jag skulle egentligen jobbat hela helgen men igår så fick jag ledigt för att över dagen köra hem till min farmor och farfars hus som snart ska tömmas efter att det sålts.
Inte alla kusiner kom men det var kul att träffa de som var där. Dessutom känns det bra att få ha tagit några saker som minne.
Idag har jag jobbat igen och ska göra det i två dagar till innan jag har en ledig dag. Var lite seg idag efter att ha grillat och spelat brännboll med kollegorna igår kväll.
Inte alla kusiner kom men det var kul att träffa de som var där. Dessutom känns det bra att få ha tagit några saker som minne.
Idag har jag jobbat igen och ska göra det i två dagar till innan jag har en ledig dag. Var lite seg idag efter att ha grillat och spelat brännboll med kollegorna igår kväll.
torsdag, april 25, 2013
Work out
(Bild Pinterest)
Jag har världens grymmaste träningsvärk just nu, aj! Jag förstår inte hur jag kunde glömma bort att stretcha låren efter tisdagens powerpass men eftersom hon inte gjorde det efter passet så glömdes helt bort. Imorgon är det dags för ett till så jag får se hur jag tar mig igenom det, då har jag ju ändå vilat kroppen i 72 h. Det borde väl vara tillräckligt.
Har precis gjort bananpannkakor igen att ta med på jobbet imorgon. Gottis. Nu blir det ett avsnitt Hart of Dixie.
Jag har världens grymmaste träningsvärk just nu, aj! Jag förstår inte hur jag kunde glömma bort att stretcha låren efter tisdagens powerpass men eftersom hon inte gjorde det efter passet så glömdes helt bort. Imorgon är det dags för ett till så jag får se hur jag tar mig igenom det, då har jag ju ändå vilat kroppen i 72 h. Det borde väl vara tillräckligt.
Har precis gjort bananpannkakor igen att ta med på jobbet imorgon. Gottis. Nu blir det ett avsnitt Hart of Dixie.
måndag, april 22, 2013
Måndag igen
Ny vecka och jag är ledig på min favoritdag.
Två veckor kvar till min frisörtid och jag längtar. Mitt hår behöver verkligen en uppfräschning.
I helgen hade vi festligheter med jobbtjejerna igen. Temat denna gången var whiteparty så vi var alla fint vitklädda. Mycket trevligt.
fredag, april 19, 2013
Älskade Iphone
(Bild Pinterest)
Fredag men inte helg. Jag jobbar denna och är först ledig på måndag. Dock så fick jag kompa idag och börja lite senare så jag hinner hämta min Iphone i butiken. Jag kan inte vänta till måndag och jag jobbar under deras öppettider.
Igår kväll gjorde vi bananpannkakor och åt med färska bär till. Så mumsigt. Mosa en banan, knäck två ägg över och blanda till en smet. Stek i smör. Jag hade även lite vaniljpulver i mina.
Fredag men inte helg. Jag jobbar denna och är först ledig på måndag. Dock så fick jag kompa idag och börja lite senare så jag hinner hämta min Iphone i butiken. Jag kan inte vänta till måndag och jag jobbar under deras öppettider.
Igår kväll gjorde vi bananpannkakor och åt med färska bär till. Så mumsigt. Mosa en banan, knäck två ägg över och blanda till en smet. Stek i smör. Jag hade även lite vaniljpulver i mina.
tisdag, april 16, 2013
Må bra
Äntligen feberfri och solen skiner och jag börjar få tillbaka min energi. Så härligt. Dock är min hals helt trasig efter allt hostande inatt. Ska försöka äta riktigt hälsosamt denna veckan eftersom jag inte gjort det under helgen.
Natten till idag har varit så konstig. Jag har vaknat flera gånger men ändå känns det som om jag har sovit i evigheter. Hm, kom precis på att det är just sånt här väder jag inte har en jacka till. Har fortfarande inte hittat nån jag gillar. Det måste göras.
fredag, april 12, 2013
Sjuk och letar semesteraktiviteter
Jag gick hem sjuk från jobbet igår och sitter nu här hemma. Febrig och förkyld. Så tråkigt och jag hade behövt gå och handla lite. S åkte till London igår morse för sin väns svensexa och kommer först hem på söndag så jag är gräsänka denna helgen men jag har sällskap av Molly.
(Bild Survive the city)
Nej, det är inte så mycket fredagsfeeling här men jag försöker fördriva tiden med att söka efter semesteraktiviteter. Jag hade gärna ätit frukost på Chateau Marmont en morgon, det ska inte ligga så långt från det hotellet vi bokat.
(Bild Survive the city)
Nej, det är inte så mycket fredagsfeeling här men jag försöker fördriva tiden med att söka efter semesteraktiviteter. Jag hade gärna ätit frukost på Chateau Marmont en morgon, det ska inte ligga så långt från det hotellet vi bokat.
tisdag, april 09, 2013
Like old school
(Bild Spendrups)
När vi var och handlade igår tyckte inte S att vi skulle köpa de här, han tyckte det lät oläckert. Jag däremot, som inte annars dricker kolsyrat vatten, vill hemskt gärna smaka dessa så nästa gång ska jag köpa dem.
Imorgon är det jobb som gäller igen och jag har fått några ärende gjorda de här dagarna. Jag har äntligen bokat läkartid, klipptid och lämnat in min mobil för reparation. Alla tre sakerna har verkligen hängt över mig ett tag.
När vi var och handlade igår tyckte inte S att vi skulle köpa de här, han tyckte det lät oläckert. Jag däremot, som inte annars dricker kolsyrat vatten, vill hemskt gärna smaka dessa så nästa gång ska jag köpa dem.
Imorgon är det jobb som gäller igen och jag har fått några ärende gjorda de här dagarna. Jag har äntligen bokat läkartid, klipptid och lämnat in min mobil för reparation. Alla tre sakerna har verkligen hängt över mig ett tag.
fredag, mars 22, 2013
Överlevt veckan
Bild: Someecards
Lite så känner jag idag efter den här veckan. Hjälp vad vi fick mycket att göra. Men nu sitter jag hemma i soffan med en sovandes Molly bredvid.
Även om jag har haft mysiga morgnar hela denna veckan med en chailatte och ett avsnitt av Pretty little liars innan jag gått till jobbet så har jag längtat efter en sovmorgon. Men det kommer jag inte att få för imorgon så har jag bokat in två pass på gymmet efter varandra, först 55 min power följt av 55 min zumba. Får se hur det går med det.
Lite så känner jag idag efter den här veckan. Hjälp vad vi fick mycket att göra. Men nu sitter jag hemma i soffan med en sovandes Molly bredvid.
Även om jag har haft mysiga morgnar hela denna veckan med en chailatte och ett avsnitt av Pretty little liars innan jag gått till jobbet så har jag längtat efter en sovmorgon. Men det kommer jag inte att få för imorgon så har jag bokat in två pass på gymmet efter varandra, först 55 min power följt av 55 min zumba. Får se hur det går med det.
måndag, mars 18, 2013
Mat och inredning
Skulle kunna sammanfatta helgen i två ord - mat och inredning. Ätit så mycket mat i helgen, eller hela förra veckan rättare sagt. Det har blivit alldeles för mycket godsaker så nu är det skärpning.
Annars har det pratats mycket inredning hemma eftersom föräldrarna ska göra om kök och hall. Tyckte absolut de skulle investera i en Svan men det gick inte hem. Perfekt arvegods sen tänkte jag. *hint*
Det är helt underbart med vänner där det inte spelar någon roll hur längesen det var man träffades. Det är bara att plocka upp tråden som om det var igår. Tacksam.
Mammas och pappas lilla monster som inte är stilla i många sekunder.
lördag, mars 16, 2013
...
Bild Lotta Wenström
Jag trodde vi var färdiga med vintern. Jag började äntligen se ljuset i mörkret. Gatorna är nästan helt snöfria igen efter veckans snöfall men mer väntar. Suck.
Nu måste jag ta mig upp ur soffan och göra mig klar. Ska packa ner lite saker och åka hem till mina föräldrar . Ikväll väntar middag med två barndomsvänner och det var evigheter sen vi träffades sist. Så dåligt.
Jag trodde vi var färdiga med vintern. Jag började äntligen se ljuset i mörkret. Gatorna är nästan helt snöfria igen efter veckans snöfall men mer väntar. Suck.
Nu måste jag ta mig upp ur soffan och göra mig klar. Ska packa ner lite saker och åka hem till mina föräldrar . Ikväll väntar middag med två barndomsvänner och det var evigheter sen vi träffades sist. Så dåligt.
onsdag, mars 13, 2013
Älskade internet
| Rosa tulpaner var lite otippat färgval för mig men fina i min nya vas från H&M. |
Vilken lycka. Nu är äntligen vårt internet fixat. Att vara utan i en vecka när man inte själv har valt det är tråkigt. Kände mig helt avskärmad från världen. Det enda bra är att jag fått mycket gjort, har haft så mycket ledig tid.
Har städat och rensat rejält hela förra veckan. Nu återstår bara att köra iväg lite kläder. I helgen firade jag en 30-åring på lördagen och mig själv och S på söndagen. Åt supergod brunch på Clarion hotel och fick fina presenter.
måndag, februari 25, 2013
Våren är (snart) här
Har spenderat hela eftermiddagen med vänner. Lunch på stan och en chai latte nere vid hamnen i solen. Lite vår i luften var det absolut.
Dessutom firar jag och S 6 månader som gifta. Helt klart värt en finare middag.
tisdag, februari 19, 2013
...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






