Visar inlägg med etikett Modeinspiration. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Modeinspiration. Visa alla inlägg

tisdag, januari 08, 2013

Hår och sånt

(Bilder Scanpix via Ebba von Sydow)

Ebba frossar i vårmodet gällande frisyrer. Verkligen massor av inspiration har hon lagt upp. Jag gillar de här två bäst. Enkla med en twist. Åh, vad jag längtar till sommaren! Och efter att mitt hår ska växa ut lite.

lördag, januari 05, 2013

Helg


Ute på andra sidan. Så många arbetsdagar i rad är bara en transportsträcka och det är inte mycket annat som orkas med. 
Idag har jag gjort några ärenden på stan, bland annat bytt en av S julklappar, så nu har jag denna fining i min ägo. Annars tvättat och fixat lite här hemma. Sånt smått och gott som fått vänta.




torsdag, december 06, 2012

Vitaste vitt

Bild DCC. Gillar vita nyanser även om vintern. 

Igår kväll filmsnöade det här. Jag kallar det filmsnö när det inte blåser så flingorna bara dalar ner från himlen och man i filmer brukar gå med armana utsträckta i luften och titta upp. Så fint. 
Idag var vädret lite råare och just nu värmer jag mig med glögg, slösurfar lite och njuter av min ensamma kväll.


torsdag, november 22, 2012

Vårlängtan

(Bild Emsedge)

Riktigt grått och tråkigt väder har det varit de senaste dagarna. Det får mig att längta efter våren. Längta efter att gå i t-shirt, jeans och loafers. 

Har bara vilat de dagar jag varit hemma men idag måste jag börja ta tag i några högar. Ska också posta tackkorten som levererades häromdagen och besiktiga bilen. 

onsdag, november 07, 2012

You're in the army


(Bild In between the contrasts)

Jag gillar kläder som är uniformsinspirerade. Den här västen var så jäkla snygg. Den hade jag mer än gärna velat ha ett exemplar av. 

måndag, september 24, 2012

Färgpaletten

(Bild DV)

Inte för att jag har mycket kläder i de här färgerna men jag älskar höstens färgpalett. Lättburet och alla kan hitta en färg. 

söndag, september 02, 2012

Shoe me

(Bilder Nilson)

Två par skor jag gärna uppdaterat skogarderoben med. Borde ta och sortera ut bland mina skor. Nu har jag  ju en del tid över igen.

fredag, augusti 10, 2012

The bling

(Bilder Tom Binns via NAP)

Just nu önskar jag mig läckra smycken. Jag är annars inte mycket för smycken, örhängen, klocka och några armband på sin höjd. Och nu snart mina ringar så klart. 
Men nu vill jag gärna ha lite färg och annorlunda smycken till annars enkla outfits. 

lördag, augusti 04, 2012

What to wear

(Bild NAP)


Jag var helt säker på att jag skulle bli hippad idag. Men icke. Istället måste jag nu bestämma mig för vad jag ska ha på mig imorgon på barndopet vi är bjuda till men som jag inte trodde jag skulle gå på.


Runt 20 grader, kanske lite regn. S ska bara ha jeans och skjorta. Hur uppklädd ska jag vara. Suck. Just nu letar jag febrilt efter inspiration på nätet.

tisdag, juli 10, 2012

Regnbågens färger

(Bilder Topshop)


Topshop har så många snygga shorts nu. De flesta storlekar är slut, i alla fall till mig. Men jag tycker det är så härliga färger.

fredag, juni 01, 2012

Missonifeber



(Bild Chic)


Detta har ju varit dagens snackis. Lindex samarbetar med Missoni. Äntligen ett designersamarbete som jag verkligen ser fram emot. 80 plagg för dam,flicka och baby kommer lanseras i höst.Yey.  



torsdag, maj 24, 2012

onsdag, maj 23, 2012

Värmande

Igår kom jag hem med väldens huvudvärk. Idag känner jag också av det lite. Tycker själv jag dricker massor av vatten men tydligen inte tillräckligt.




Idag hade jag på mig kläder som jag inte alls kände mig bekväm i. När jag väl kom fram till det imorse så var det för sent att byta om. Eller hur är det hemskt att gå runt en hel dag och bara känna sig obekväm. Imorgon blir det klänning och det här är min inspiration. 

fredag, maj 18, 2012

Efter lite letande





Var ute på Väla igår. Kom hem med ett par ballerina som jag tyvärr måste lämna tillbaka, de var för små jag ville bara inte inse det i butiken. Och så köpte jag äntligen en blå skjorta. Boomerang har de perfekta skjortorna, det blir en vit också längre fram. 
Meningen var ju att jag skulle köpa en vårjacka men jag tror jag ger upp det. Hittar ingen som jag gillar. Jag provade den här från Barbour men nej, vill ha en annan av deras jackor.

onsdag, maj 16, 2012

Vårjacka

Närmast den perfekta vårjackan just nu. 
(Bild Missgreta)


Jag är i desperat behov av en ny vårjacka. Just nu bär jag fortfarande vinterkappan och det funkar på morgnarna när det är lite kyligt. 
Jag har en jacka som jag haft i ca 10 år och nu när jag tog på den så tänkte jag bara nej, vad trist den är. Så nu måste jag på jakt efter en ny. Vill ha en beige eller grön. Det är svårt att hitta en bara som jag känner är jackan med stort J.

onsdag, maj 09, 2012

Dagens önskning

(Bild NAP)
Snygg jacka från J Crew.

onsdag, maj 02, 2012

Art

(Bild Erin ever after)

Så vacker klänning. Som penseldrag.

måndag, april 30, 2012

Ska jag?



(Bild Missgreta)


Engla ger 20% på hela sortimentet dagen ut hos MissGreta. Skulle man slå till på koftan här. Gillar den och så har jag ju en till konfirmation att gå på.

Mera Mango

(Bild Mango via Elin Kling)


Mangos lookbook är också inspirerande. Och nu börjar det ju äntligen kännas som vår. Härligt.

lördag, april 28, 2012

Fint från Mango



(Bild Mango)
Jag gillar verkligen den här väskan från Mango. Riktigt snygg. En perfekt vardagsväska.