(Bild Pinterest)
Fredag men inte helg. Jag jobbar denna och är först ledig på måndag. Dock så fick jag kompa idag och börja lite senare så jag hinner hämta min Iphone i butiken. Jag kan inte vänta till måndag och jag jobbar under deras öppettider.
Igår kväll gjorde vi bananpannkakor och åt med färska bär till. Så mumsigt. Mosa en banan, knäck två ägg över och blanda till en smet. Stek i smör. Jag hade även lite vaniljpulver i mina.
Visar inlägg med etikett Inredning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Inredning. Visa alla inlägg
fredag, april 19, 2013
onsdag, januari 23, 2013
Kokongen
![]() |
| Bild Lynn Morgan. Vackert, enkelt och rogivande. |
Det är inte mycket som händer. Dagarna går och med den kyla som ser ut att stanna har jag inte lust att bege mig ut igen efter att ha kommit hem från jobbet. Det är tidiga kvällar men tv'n som sällskap. Vila och återhämtning. Energin kommer med ljuset. Snart.
torsdag, januari 17, 2013
Betong
(Bild Alvhem)
Jag vill gärna ha grått kakel och klinker i ett framtida badrum. Tänk vad snyggt det skulle bli med vit inredning och ett handfat gjutet i betong. I like.
Jag vill gärna ha grått kakel och klinker i ett framtida badrum. Tänk vad snyggt det skulle bli med vit inredning och ett handfat gjutet i betong. I like.
fredag, januari 11, 2013
Ack så perfekta
(Bild Williams-Sonoma)
Jag har fortfarande inte hittat några sängbord som jag gillar efter att vi köpt ny säng. Surfade på dessa men tyvärr finns de bara att köpa i Usa och priset var inte heller det det mest plånboksvänliga. Kanske tur i oturen att de endast finns på andra sidan atlanten då.
Jag har fortfarande inte hittat några sängbord som jag gillar efter att vi köpt ny säng. Surfade på dessa men tyvärr finns de bara att köpa i Usa och priset var inte heller det det mest plånboksvänliga. Kanske tur i oturen att de endast finns på andra sidan atlanten då.
torsdag, januari 10, 2013
Till hallen
(Bilder Palmgrens och Länna möbler)
Till hallen vill jag ha dessa två ting och att förgylla hallbyrån med. Det är synd att Palmgrens inte har en webshop men jag får försöka få tag på fatet på annat sätt. Det ska nog gå.
Till hallen vill jag ha dessa två ting och att förgylla hallbyrån med. Det är synd att Palmgrens inte har en webshop men jag får försöka få tag på fatet på annat sätt. Det ska nog gå.
onsdag, december 19, 2012
Gästrum
Mamma sa något om att göra om mitt gamla rum till ett riktigt gästrum efter jul. Det ser jag fram emot och här kommer lite inspiration, ifall det skulle vara så att det behövs.
(Bilder Haouzz)
(Bilder Haouzz)
lördag, november 17, 2012
Dagens önskning
(Bild Lexington)
Sängkläderna Holiday sateen star frame i rött från Lexington ligger högt upp på önskelistan. Vackra och enkla.
tisdag, oktober 30, 2012
Detaljen
Idag har det varit en sådan där vacker höstdag. Vindstilla (så vindstilla det nu kan bli på västkusten) krispig luft och sol som värmde riktigt bra. Synd att det bara var på vägen till jobbet jag fick njuta av den.
Alvhem har lagt ut många nya annonser på nätet den gångna veckan och det här köket fanns i en av dem. Har aldrig sett att man byggt en liten hyllkant på diskbänken. Men det var en fin detalj som också är praktiskt. Det där men funktionen.
Alvhem har lagt ut många nya annonser på nätet den gångna veckan och det här köket fanns i en av dem. Har aldrig sett att man byggt en liten hyllkant på diskbänken. Men det var en fin detalj som också är praktiskt. Det där men funktionen.
torsdag, oktober 25, 2012
Funktion vs estetik
Har varit och fikat med en kompis och förhandlat allt som hänt sedan vi sågs för 3 veckor sedan. Vilket visade sig vara en del. Sen strosade vi lite i butiker och jag köpte bland annat dessa två glas. Jag såg dem när jag var ute sist på en bar där de användes båda till drinkar och som ljuslyktor.
Jag tyckte de var så fina men jag behövde inga glas och jag har svårt att köpa något som inte har en funktion. Så hittar jag något vackert så hittar jag på en funktion. I det här fallet ska glasen användas som vaser och ljuslyktor. Att köpa vackra flaskor och andra prydnadsföremål som bara står har jag verkligen svårt för att göra.
fredag, oktober 19, 2012
En bit av Paris
Håller på att gå igenom fotona från bröllopet igen. Vi måste skicka ut tackkorten snart och så vill jag göra en fotobok. Igår framkallade jag två foto att ha inramade här hemma. Nu står de i sovrummet tillsammans med det lilla eiffeltornet vi köpte i Paris.
onsdag, oktober 17, 2012
Äntligen händer det lite
Idag fick vi sängen såld och det gick så snabbt efter att vi la ut annonsen. Imorgon levereras vår nya och den ska bäddas med nya sängkläder. Inget speciellt men de är sköna och vi har redan setet i blått.
(Bilder Ellos och Lexington)
Jag har också bestämt att vi ska köpa överkastet från Lexington som jag velat ha i över ett år. Det kommer bli så bra när det är klart.
torsdag, oktober 11, 2012
Som man bäddar...
(Bild Strangecosmos)
Whoop whoop, fick idag beskedet att vår säng har kommit. Inte till Malmö som de sa från början utan de har den i butiken i Helsingborg. Nu ska vi bara komma överens om hur vi ska få hem den. S vill ha hemkörning och jag vill köpa nya sängkläder för de pengarna. Fortsättning följer... Vi måste dessutom sälja den sängen vi har. Jag hade inte räknat med att den skulle komma än så nu blir det till att sätta fart.
onsdag, oktober 03, 2012
Nytt nytt nytt
(Bild Montana)
Letar inspiration till hemmet. Vill ändra så mycket men har inte pengarna just nu. S vill ha ny tv och jag vill få ordning på sovrummet och köpa en ny soffa. Många idéer blir skjutna på framtiden eftersom vi inte har plats eller att det känns meningslöst i den här lägenheten. Så är det med Montanas möbelserie som jag vill ha som tvbänk sen. Tre moduler hängandes på väggen helst.
Letar inspiration till hemmet. Vill ändra så mycket men har inte pengarna just nu. S vill ha ny tv och jag vill få ordning på sovrummet och köpa en ny soffa. Många idéer blir skjutna på framtiden eftersom vi inte har plats eller att det känns meningslöst i den här lägenheten. Så är det med Montanas möbelserie som jag vill ha som tvbänk sen. Tre moduler hängandes på väggen helst.
tisdag, september 25, 2012
Tankar kring
Jag vill verkligen göra om här hemma. Särskilt sovrummet nu när nya sängen kommer. Nya sängbord och så hade jag velat ha två byråar.
För en framtida matsal har jag hittat det mest perfekta bordet som både jag och S tycker är snyggt. Åh, längtar tills vi flyttar till hus, det kommer bli så bra. Har också bestämt att jag måste köpa en Ghost chair. Måste bara ha plats till den först.
(Bildet Modenature och Kartell)
För en framtida matsal har jag hittat det mest perfekta bordet som både jag och S tycker är snyggt. Åh, längtar tills vi flyttar till hus, det kommer bli så bra. Har också bestämt att jag måste köpa en Ghost chair. Måste bara ha plats till den först.
(Bildet Modenature och Kartell)
måndag, september 17, 2012
Förgyllande
Bild Gubi via Trendenser
Såg av en slump nyheten om att Gubi lanserar Bestlitelampan i en mässingsvariant. Jag är igång med projekt byta ut alla lampor och den här hade jag mer än gärna sett på hallbyrån. I november är det dags.
Såg av en slump nyheten om att Gubi lanserar Bestlitelampan i en mässingsvariant. Jag är igång med projekt byta ut alla lampor och den här hade jag mer än gärna sett på hallbyrån. I november är det dags.
söndag, september 16, 2012
Tick tock
Att helgen alltid bara försvinner. Jag skulle ju hinna med så mycket. Ville sortera ut bland mina skor och få i ordning röran i sovrummet. Lite blev gjort men långt i från allt.
I går köpte vi ny säng. Presentkort hos SOVA önskades i bröllopspresent och igår inhandlades den nya sängen. Längtar sjukt mycket tills den är här. Vi kommer inte vilja göra annat än sova då.
Idag har jag gjort första träningspasset på tre veckor. Fy, vad hårt det är att komma igång igen.
![]() |
| Bild Lexington. Den här känslan gillar jag i ett sovrum. Ungefär så vill jag ha det när det är klart. |
I går köpte vi ny säng. Presentkort hos SOVA önskades i bröllopspresent och igår inhandlades den nya sängen. Längtar sjukt mycket tills den är här. Vi kommer inte vilja göra annat än sova då.
Idag har jag gjort första träningspasset på tre veckor. Fy, vad hårt det är att komma igång igen.
måndag, september 10, 2012
Inramat
Jag väntar med spänning på bröllopsfotona. Vår fotograf jobbar fortfarande med dem, hon har ju haft några bröllop under sommaren så jag antar att där är en del jobb för henne.
(Bilder IKEA)
Funderar lite på vilka ramar. Vill nog ha två fotografier inramade i sovrummet och några i vardagsrummet. Men sen resten i album. Och då frågan, framkalla dem och sätta in dem i vanligt album eller göra en fotobok. Dessa val...
lördag, juli 28, 2012
Ny lampa
Jag fick fast anställning i juni och för att fira det köpte jag en sak jag velat ha länge. En lampa från Tine K. Efter att ha velat länge över vilken färg jag skulle välja och till vilket rum så blev det till sist en vit till sovrummet.
måndag, juli 23, 2012
Blått året om
(Bild Slettvoll via Addsimplicity)
Den här mörka lite murriga blå färgen är jag sugen på till hösten. Riktigt snygg. Hade velat ha två stycken av den kvadratiska kudden längst bort i min säng.
Den här mörka lite murriga blå färgen är jag sugen på till hösten. Riktigt snygg. Hade velat ha två stycken av den kvadratiska kudden längst bort i min säng.
måndag, juli 09, 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




















