lördag, juni 09, 2007

Äntligen hemma

Jag är hemma igen, kom igår kväll. Det var en lååång dag. Alla tåg i Danmark var försenade 1-2 timmar pga värmen, ett mindre kaos.

Och vilken vecka sen, jag vet inte ens var jag ska börja. Jag såg ju inte alls fram emot det men alltså det var bland det absolut roligaste jag varit med om!
Den första dagen var lite jobbig när man inte känner någon + att jag var enda svensk. Men kunde jag inte danska innan kan jag i alla fall det nu.

De två första dagarna var det mest teori med lite hjärt- och lungräddning. Först på onsdagen blev det dags för brandsläckning. Det var hur kul som helst och det jag tyckte var roligast av allt vi gjorde.
Torsdagen gick till sjöräddning i en bassäng med 20 grader i vattnet, vågor, vind, regn och åska. Det blev kallt efter ett tag så om det hänt på riktigt hade jag säkert dött efter en kvart:) Vi lärde oss också två olika system som tar en ner till räddningsflottarna. Så nu kan jag allt om brand- och sjösäkerhet som håller mig vid livet vid en olycka, för jag kommer vara först på plats vid räddningsbåtarna! (vid en privat resa vill säga)

Mitt lilla rum där jag sov och jag har nog aldrig sovit så dåligt i hela mitt liv. Ca 6 timmar per natt. Är förvånad att jag inte är tröttare.

Fler bilder kommer lite senare.

Inga kommentarer: