onsdag, februari 06, 2008

Parfymkurs


Igår var jag och tre kollegor på parfymkurs på Lalandia. Långt att köra så bilturen började 7.15 från Helsingör, vilket betydde att jag skulle upp 5.30 och det var hårt.

Kursen hölls av Elizabeth Arden för att presentera deras vår- och sommarnyheter. De har inte bara sitt eget märke utan står även för bl.a. Gant, Britney Spears, J-lo, Mariah Carey och Hillary Duff.
Vi har redan fått de flesta nyheterna men en ny doft för Green Tea-serien som heter Green Tea Lotus (luktar friskt och feminint) fick vi prova. En fortsättning på Mediterranean ( tänk: på medlehavet och dofta på den) och deras egen sommardoft heter Mediterranean Breeze (tänk: du befinner dig vid medelhavet, solen har gått ner och en mild bris kommer in över land. Doftar modernt och friskt)och kommer under våren. Sist av de nyheterna som jag inte provat innan var Gant Summer för män. Avslutande fick vi parfymen Mediterranean och dagkrämen från serien Intervene som gåva.
Måste säga att jag tycker det är fantastiskt av dem att ha spf 15 i alla deras dagkrämer, väldigt skönt att slippa tänka på solskydd för ansiktet när man exempelvis är på semester.

Idag har jag fyndat, halva reapriset på H&M och 29 kr för resterande kläder på rea hos Gina Tricot, det blev en tunika/blus och ett linne. Har även shoppat 3/4 av Steffans födelsedagspresent idag.


(Källa: Eget collage med bilder från Google och Elizabeth Arden)

Inga kommentarer: