onsdag, augusti 27, 2008

Rabarberpaj

Igår gjorde jag tillslut den där rabarberpajen jag tänkt göra ett bra tag nu. Första gången jag gör paj och har aldrig tänkt på att det är så lätt som det faktiskt är att göra smulpaj. God blev den också. Här är receptet.

Fyllning:
* 3 stjälkar rabarber
* 2 msk potatismjöl
* 3/4 dl socker
Smuldeg:
*3 ½ dl vetemjöl
*1 dl socker
*150 g margarin

Skär rabarbern i ½ cm tjocka skivor och lägg i en ugnssäker form. Strö över potatismjöl och socker.
Gör smuldegen: Blanda mjöl och socker. Tillsätt margarinet skuret i mindre bitar. Finfördela margarinet med händerna till en grynig massa. Fördela den jämnt över rabarbern.
Grädda mitt i ugnen i 225 grader i ca 20 minuter. Servera med grädde, vaniljsås, vaniljvisp eller vaniljglass.


(Källa: Recept från recepten.se)

2 kommentarer:

Sarah sa...

Hej,
Jag gjorde din paj igår och alla i familjen tyckte om den. Av en tillfällighet hamnade jag på din blogg i sommras och sen dess har det blivit som ett måste för mig att läsa bloggen. Jag är också intresserad av mode och samlar på mig väskor, skor och smycken.
Ha det bra.
Hälsningar
Sarah
zann.se

Me and you sa...

Hej, vad trevligt att du äntligen lämnade ett spår efter dig. Försökte titta in till dig men det gick inte så bra...
Hälsningar
Sofie