söndag, april 26, 2009

Påminnelse


Härom kvällen när jag berättade för S om drömhuset så påmindes jag om vad det är i hans personlighet som jag så mycket tycker om. Och vad jag mindre tycker om...

Efter en diskussion om dörröppningar som jag vill sluta till respektive öppna upp så började vi prata om övervåningen. Där är ritat fyra stycken sovrum på övervåningen och då det redan finns ett arbetsrum på första våningen tyckte jag att det var onödigt med ett extra rum. Min tanke var då att riva väggen mellan klädkammaren och sovrummet och på så sätt få en stor garderom jämfört med den lilla som var planerad. Drömmen för de flesta tjejer är ju ändå att få en walk-in-closet.
J: Så får vi ju varsin sida och så bygger vi en ö i mitten där vi kan ha smycken, bälten, slipsar och manschettknappar.
S: Mina slipsar och manschettknappar (med ett frågande och roat tonfall)
Jag blir full i skratt för hur mycket jag än skulle vilja att S blev en framgångsrik finansman eller jurist som går i kostym så kommer det inte att hända.

Något annat som också visar sig vid sådana här tillfällen är det faktum att vi båda är väldigt envisa, vilket jag inte uppskattar. Men i slutändan hoppas jag att S, som är väldigt generös och ödmjuk, ger med sig och ger mig min drömgarderob.

Inga kommentarer: