fredag, augusti 28, 2009

The secret


Igår hade jag en sådan shitty dag. Ville bara komma hem och väck från folk.
Dessutom vill jag att det blir ny månad nu så jag får lön, när man har mer räkningar än inkomst då blir det inte så bra. Dumma semester. Måste klippa mig och det är det inte tal om innan jag får pengar.

Men nu ska jag sluta snyfta. S ser The secret tv på Youtube. Jag har inte läst boken men skulle vilja. Jag tror helt klart på våra tankars förmåga att ge oss det vi vill ha om vi fokuserar på det tillräckligt mycket. Man får det självklart inte gratis men om man verkligen vill ha något så kommer man på sätt att få det, ta sig runt hindrena. "The secret" är inget nytt men man måste vänja sig vid att tänka på det sättet. Att inte fokusera på det negativa utan hela tiden visionera det man vill ha eller åstadkomma.

Jag såg Oprah när hon hade boken som ämne och fick en Aha-upplevelse men sen så föll det hela i glömska. Men nu ska jag försöka stanna i den känslan man har när man är glad och i harmoni. Inte låta småsaker göra mig sur för då attraherar man bara mer negativitet.

Inga kommentarer: