fredag, juli 20, 2007

Händelserik natt

Händelse 1: Har jobbat med samma person i nästan en månad (man är bara 2 i kassan om natten i shopen) och redan från början har det varit lite ansträngt mellan oss. Ingen av oss har riktigt gillat den andra. Antagligen har hon varit sur på mig en längre tid och under natten som gick kulminerade det i en diskussion om att hon inte tyckte jag "packade upp tillräckligt mycket". Att hon är sur är sin sak men hon kunde i alla fall haft vettet att komma direkt till mig och talat om vad tyckte istället för att prata med de andra & få mig att se dum ut. Men jag antar att ju äldre de blir desto skvallrigare blir de... Det hela reddes ut och huvudsaken var att vår chef visste om att jag inte blivit informerad/upplärd om att burarna med varor var prioritet.

Händelse 2: En kvinna och hennes son skulle köpa cigaretter och lagen säger en paket per person.
K: Jag ska ha ett paket Marlboro.
S: Jag ska ha en dosa General.
J: Har ni biljetten?
K: Ja, här. Hur många får man köpa på den?
J: Två, en var.
S: Allvar? En var? Skrattar som om han inte tror mig
J: Ja...
S: Löjligt, varför är det så?
J: Regeringen och Tullverket har bestämt det, du får skriva och klaga.
S: Jaha, men vad ska man göra om man ska resa bort då?
J: Tänker: är du dum i huvudet? Du får väl köpa det innan du åker...
Ibland kan man inte förstå hur dumma folk är.

Idag har det blivit promenad, mat och glass med Linda. Daten blev äntligen av till slut:)

Lite snabbstädning när jag åter igen var hemma, Las Vegas på Kanal5 och sedan filmen "Ett oanständigt förslag".



Inga kommentarer: