måndag, juli 09, 2007

Jobb(iga) dagar

Har jobbar sex dagar och varit ledig en och fy vad härligt att kunna gå till och från jobbet utan att det regnar. Är så trött på regn! I natt kom folket från Roskilde hem. Usch vad de stank, hela butiken luktade skit efter att de varit där. Till och med jag kände mig smutsig och jag har inte ens varit där, det närmaste jag kommit en festival är ett 12-timmars Tivolirock under Kristianstadsdagarna.

Massor av tyskar kommer också och jag blir lika frustrerad varje gång. Sex år av tyskastudier som bortblåsta. Kan i sin höjd lite siffror och småord. "Nicht euro zurück, nur schwedisch oder dänisch", kan man ens säga så? Men å andra sidan borde de lära sig lite engelska när de ska ut och resa, gränserna suddas ut mer och mer och alla pratar engelska.

Inga kommentarer: