söndag, december 09, 2007

Julbord no 3 och julgransshopping


I fredags var det dags för julbord nr 3, det stora julbordet Scandlines ordnar varje år för alla båtar och kontor. Det var svenskt, för första gången detta året, som avnjöts på Dunkers Matsalar. Efteråt var det utgång som gällde men eftersom jag skulle jobba dagen efter, och redan hade druckit tillräckligt, gick vi hem tidigt.

I dag var mina föräldrar och syster här för att handla julgran. Det blev en stor gran, lite för hög kan jag tycka nu...men men nu står den här.
Jag bakade också två kakor som jag aldrig testat innan. Den ena blev riktigt god och den andra inte lika god, lite för mäktig för min del. Kan också bero på att jag skar upp för stora bitar...


(Fotografi Sofie - min egentillverkad adventsljusstake)

Inga kommentarer: