måndag, mars 24, 2008

Husdrömmar


Har bara legat i soffan hela dagen. Orkar inte ta mig för något och vädret utanför hjälper inte direkt till för att ge mig någon energi - snö och blåst. Ska göra mig en kopp te och läsa nya boken av Nora Roberts nu.

Är väldigt trött på denna lägenheten, mest för att det inte kommer in något ljus och så har vi inte ens en balkong. I Expressens lördagsbilaga Leva & Bo var en husspecial denna helgen. Hela 32 hus med priser och planlösningar. Jag har hittat mitt drömhus - tror jag. Längtar i alla fall otroligt mycket just nu efter något eget, om det så bara är en bostadsrätt gör det en stor skillnad.

Vita putshuset finns hos Eksjöhus och planlösningen tilltalar mig verkligen. Det bästa av allt är att stora sovrummet är byggt som en svit med dörr till klädkammare samt ett stort badrum.
Mitt drömhus med torn - har alltid velat ha ett hus med torn - byggs av Kvalitetshus. Pampigt och riktigt stort med mysiga burspråk i vardagsrummet, kök och två av sovrummen.
En annan planlösning jag gillade var denna på ett hus hos Hjältevadshus. Men jag hade hellre sett att huset hade putsfasad än en i trä.

Jaja, drömma går ju. För det hade varit en dröm som blev sann att få bygga nytt när det blev dags för hus.


(Källa: Eget collage med bilder från Google, Eksjöhus och Kvalitetshus)

Inga kommentarer: