torsdag, mars 27, 2008

Tillbaka i verkligheten

Igår var det en vecka sen vi kom hem och den har varit händelserik och hård. Har jobbat 3-1-3 och när man bara har en fridag så hinner man inte göra så mycket. Den största - och värsta - händelsen inträffade i lördags. När vi 8.20 seglade från Helsingör så var det norröver för att hjälpa till och leta efter en man som fallit över bord från ett annat fartyg. En 21-årig kock som vi tyvärr inte hittade (inte så lätt att se en vitklädd person i vågor som skummar mycket, det var ju tyvärr ganska blåsigt den dagen) och jag har inte hört något om det efteråt. Annars har det bara varit allmänt mycket folk under påskhelgen, ovanligt mycket snatterier och inte mycket sömn på det.




Dagen innan vi åkte så klippte jag mig. Ville ha lugg och det blev det men ingen hellugg denna gången. Kanske nästa gång. Det som jag är mer nöjd med är att jag hittat en bra frisör igen, Catflash här i Helsingborg.





Innan vi åkte köpte jag också en strandväska, för det har jag ingen sen tidigare. 198:- på H&M har jag gett för den bruna väskan. Ingen riktig strandväska men den är stor, praktisk och men kan ha den över axeln.

Inga kommentarer: