tisdag, september 15, 2009

Ups and downs

En smått panikartad känsla börjar smyga sig på. Den kom igårkväll när S berättade om sin helg i London. En konstant fest från fredagkväll till måndagmorgon.
Hans vän som bor i London har gjort sig ett namn som DJ och spelar varje helg på ett antal olika klubbar per kväll. Så festligt har det minst sagt varit. Tanken som slog oss bägge var faktiskt att vad gör vi här. Vi har pratat om det så många gånger förr om att vi inte trivs i Helsingborg för vi känner ingen här. Allra minst trivs vi i lägenheten.

Jag blev fullkomligt förälskad i London när vi var där förra året. Det är svårt att beskriva men känslan och atmosfären. Pulsen i en stad som det hela tiden händer något i. S skulle lätt få jobb som fotograf nu när hans vän har så många kontakter och jag, ja jag kunde säkert få ett butiksjobb till att börja med.
Jag vet i alla fall att jag inte är redo för familjelivet än på ett par år. Om fem år kanske så är det dags för villa och baby på landet i Sverige. Men nu så lockar inte någon stad här riktigt.
Att det ska vara så svårt att komma underfund med vad man vill.

Inga kommentarer: