torsdag, november 29, 2007

Busy days




Tisdag: Heldagskurs i krämer, ansiktskrämer vill säga. Yvonne som vanligtvis jobbar på båten vid Rödby var uppe hos oss för att lära oss allt om de olika krämerna. Intressant att lära sig om huden, krämerna och när man ska börja använda vilken.

Onsdag: Lediga och dags för vår julinköpsdag. Ut till Väla bar det för att titta på en stående julstjärna som vi sett i ett reklamblad. Men den var tyvärr inte så fin som på bilden så det blev ingen. Blev djupt besviken på Ikea som alltid haft mycket att välja på inför julen men i år finns där ingenting. Det var bara att ändra idé angående min presentinslagning* och gå till Panduro för att inhandla presentpapper mm. En lampa till sovrummet + lite smått & gott blev det i varje fall.
Var även på Cervera för att kolla in de glöggmuggar som satt griller i mitt huvud. Väl där hittar vi ett par andra som vi båda klickade direkt med. (Visade sig att ingen av oss egentligen gillade de från Rörstrand till 100%) 4 st för 160 kr.

Torsdag: Fika med K. Höll på att försova mig. Var helt säker på att jag ställt klockan på 10.00 men vaknar 11.15 av ett sms. Kan inte fatta att jag alltid är så trött. Men var i alla fall på plats 12.15 som avtalat. Fika på Wayne´s för tredje gången på en månad tror jag, några ärende på stan och sen hem igen för städning samt framplockning av adventsljusstakar.

*Tips inför inslagningen av klapparna finner ni här.


(Källa: Fotografi Sofie)

Inga kommentarer: