tisdag, november 06, 2007

Julfrimärken 2007




I år är första året jag ska skicka julkort på riktigt. Har funderat en del på om jag ska köpa färdiga eller pyssla ihop något eget och jag kan ju säga att det lutar åt det senare. Får se om jag orkar ta tag i det.
Motiven på årets frimärken är Astrid Lindgren sagojul.

Astrid Lindgren porträtterade ofta framåt flickor i sina barnböcker. Generationer av läsare världen över har roats och stärkts av dessa tjejer som vågar, kan och vill. På frimärkena i julutgåvan Astrid Lindgrens sagojul figurerar tre av dem, Madicken, Lotta på Bråkmakargatan och Pippi Långstrump.

Astrid Lindgren är nostalgi på högsta nivå för mig och jag är säker på att de bidrar till en god julstämning.


(Källa: Eget collage med bild från postens pressbilder)

Inga kommentarer: