fredag, november 02, 2007

Njuta


* På söndag jobbar jag i och för sig men jag tänkte spela in filmen "Wimbledon" för att ha till en annan höstgrå dag. En kärlekshistoria i tennismiljö med bl.a. Kirsten Dunst - med andra ord en vanlig tjejfilm.
* Denna tiden på året blir både min hud och mina läppar ordentligt torra. Jag älskar Rosebuds produkter och det senaste tillskottet är Brambleberry Rose. Kan köpas på tex. Eleven.
* Mina mystofflor från Asos har kommit. De är hur sköna som helst och värmer attans bra. Ett riktigt kap!
* Idag har jag sett klassikern "Stolthet och fördom". Kan inte fatta att senast jag såg den var 1995 då den gick på tv. Jane Austens berömda roman är full av romantik, drama och humor, vackert porträtterad mot en bakgrund av aristokrati, överklassliv och idyllisk natur - kan det bli bättre.
* Tänd ett ljus i helgen för nära och kära som inte längre finns här. I dessa tider behöver de flesta lite tid för stillhet och eftertanke. Ljuslyktan Kivi från iittala, finna att köpa på Inneonline.
(Källa: Eget collage med bilder från ovanstående länkar och Google)

Inga kommentarer: