söndag, februari 15, 2009

Se upp i backen


Till något helt annat med hänsyn till tidigare inlägg.

S fyllde år idag och vi bestämde oss igår kväll för att köra upp till Vallåsen idag. Är det ens födelsedag så får man ju bestämma vad som önskas att göra.
Kom iväg lite senare än tänkt men det var inte det värsta. Danskarna har sportlov denna veckan (med start i fredags) så där var såklart proppat med folk och när vi skulle hämta ut skidor till mig var det ca 150 nr före oss i kön! Trodde det var ett skämt först men icke. Det var bara att snällt vänta i ca 2 timmar på att få ett par skidor.
Efter det åkte vi i ungefär två timmar innan jag tröttnade och ville hem. Stackars S som vill åka mer men det tar på krafterna när man inte är van. Jag trillade i alla fall inte en enda gång och körde bättre än vad båda jag och S tänkt sig. Ioförsig trodde han att jag var skitkass och skulle gnälla hela tiden, men tji fick han.
På onsdag åker vi dit igen och då med S syster, hennes dotter och hennes sambos ena son.

Inga kommentarer: