lördag, april 24, 2010

The dress

En slarvig provning i Malmö
Klänningen passade och den var så fin. Mycket finare än jag hade föreställt mig. Jag hade ju bara sett den på bild innan och då är det inte så lätt att få rätt uppfattning.
Den satt perfekt i alla fall och det bästa är att där är en korsett insydd i den och det håller den på plats. Annars har jag alltid svårt för axelbandslöst för det känns som om de kan kasa ner när som helst. Men denna sitter på plats och den känns så lyxig.


En rolig detalj är den här lilla lappen som hänger på plagget. "Malene Birger has herself picked this item as on of her darlings of this season..." står det.

När jag kom hem tog vi en promenad en stund. Det var så kallt att det blev bara en liten tur men alltid något. Nu blir det middag, fläksfilé, potatis och bea. Mm.



Inga kommentarer: