fredag, oktober 10, 2008

Fredagsplock


Höst, mörkt, kallt men ack så mysigt ändå. Massa ljus, massa te och så ett litet ihopplock. Varsågoda.

* Adventsljusstake från Alvas hus. Har gjort min på samma sätt i två år och är nu sugen på något nytt.
* Oktober månad och rosabandet-kampanjen är i full gång. Detta året finns det fler produkter än någonsin som går att handla rosa.
* Familjesmycken lanserar halsbandet One world för familjer som väntar adoptivbarn. Det föreställer en världskarta med en briljant i adoptionslandet. Perfekt gåva precis som deras andra underbara smycken.
* En ny mössa är jag på jakt efter. Nätt ska den vara och i svart. Nuknuk har en fin från d.i.i.t.u.
* Ett par Louboutin är drömmen. Röda hade varit fint till julens alla festligheter
* Vi överöses med ord och skyltar överallt. Jag älskar att sätta personlig prägel med ord. Många rum har precis slagit upp portarna och sticker ut med sina betongstjärnor. Något jag tror kommer att finnas hos mig snart.
* Många tavlor har vi inte fått upp på väggarna ännu. Trycken hos Keep calm gallery faller mig i smaken och senast att dyka upp på sidan är bl.a. trycket Simple is beautiful. Har hittat en del favoriter.

Lite onödigt vetande på det. Test: Vad vet du om danska kungahuset? Jag prickade in 7 av 8, inte så dåligt.


(Källa: Eget collage med bilder från ovanstående länkar)

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Älskar adventsstaken och betongstjärnorna. Det får gärna flytta in hos mig =)
Kramar Malin