onsdag, juli 22, 2009

Åhus



Vi var hemma hos mina föräldrar igår. Vi kom iväg lite senare än vad som var tänkt men det blev bra ändå. Fick gott fika, som väntat, när vi kom.
Efter det så förslog mamma och pappa att vi skulle köra ner till stranden i Åhus. Vilket var bra för S har aldrig sett stranden på Sveriges östkust. Och han blev förälskad:)


Själv har jag inte varit stranden i Åhus på väldigt länge men jag har saknat den. Finkornig, mjuk och mycket strand. Vattnet är lite kallare men det gör inget för jag är en badkruka hur varmt den än är. Här runt Helsingborg är stranden oftast lite grövre och stenig. Gillas inte.


På kvällen grillade vi och som dessert serverades varma bär och frukt med smält vit choklad över och till det vaniljglass. Hur gott som helst så det ska jag bjuda på nästa gång vi får gäster.


Vi kom hem fram på småtimmarna och avslutade med att se ett avsnitt av "Pang i bygget" på tv.

Inga kommentarer: