fredag, juli 31, 2009

Nyborg, Danmark


Precis hemkommen, nästan i alla fall. Vi har varit hos S syster med familj idag. Skulle åkt dit under semestern men det passade bäst idag. Kaffe/te och goda kakor avnjöts. Jag tycker de har en svår dialekt, en väldigt mumlig danska, så ibland följer jag inte alls med i samtalet. Vilket känns konstigt eftersom jag inte behöver anstränga mig annars för att förstå, hm det är inte lätt det där.
Körde hem ensam då S ska stanna hos några vänner. Fösta gången jag körde ensam i Danmark. Väldigt läskigt utanför Köpenhamn när motorvägen blir femfilig. Som tur är säger GPSen vilken fil man ska köra i.

Nu äter jag mackor och ska sätta på en film.

Nyborg är jättemysigt. Ligger precis vid havet och här finns många fina hus.

S provianterar danska förnödenheter som vanligt.

Inga kommentarer: