fredag, januari 16, 2009

Ny mobil


Min egentliga mobil har varit sönder i nästan ett år men jag har inte lämnat in den på lagning. Trodde att den bara hade 1 års garanti men det var i själva verket 2 år. Hur typiskt är inte det att jag inte bara lämnat in den under året för att kolla. Men men, sånt händer.

Har nu tittat på en ny mobil och det är svårt tycker jag att hitta en jag tycker om. Det enda jag gör är ringer och skickar meddelande. Jag är ingen som använder telefonen till att ta massor av bilder, surfar, mailar osv. så det jag tittar på är utseendet, den måste tilltala estetiskt.
Ett annat måste är att den måste köpas via Telenor för att jag har haft abonnemang via dem i ca 5 år och är nöjd med det. De gånger jag bytt telefon har jag bara köpt själva mobilen löst men det blir många pengar så jag får väl binda mitt abonnemang igen så jag kan köpa mobilen till ett lägre pris.

Den jag funderar på nu är i alla fall Samsung U800 Soul b. Som finns i många färger men Telenor förhandlar endast den i silver och rosa.


(Källa: Google)

Inga kommentarer: